Charter KC Rijn en Gouwe

Een bijzondere en genoeglijke avond.

De uitreiking van het charter aan Kiwanis Club Rijn en Gouwe is donderdag 3 oktober 2013 op gepaste wijze gevierd. In het gezelschap van Gouverneur Henny Beuving, Past Gouverneur Rik Goedman en vrienden van diverse andere clubs werd het officiële lidmaatschap van Kiwanis enthousiast luister bijgezet. Daarbij deed Kiwanis Club Rijn en Gouwe recht aan de eigen opvattingen over ceremonieel. De Alphense club is wars van de vorm, het gaat vooral om de inhoud. 'Wat ben je bereid om te doen voor het gestelde doel? Doe dat en laat de poespas maar achterwege', is de kern van de boodschap. De heren Gouverneurs pakten dat uitstekend op. De speeches waren zowel kort als recht voor zijn raap en vooral recht uit het hart. Zo werd bondig onderstreept waar het bij Kiwanis om gaat: werken in het belang van een goede toekomst voor onze jongeren: welke jongeren dat ook mogen zijn.

Alphense Vlaggenparade
De charteravond werd ingeleid met de kick-off van een bijzonder project van Kiwanis Club Rijn en Gouwe; de Alphense Vlaggenparade. Met het plaatsen en verhuren van vlaggenmasten en banieren denkt de club een behoorlijke boost te kunnen geven aan het werven van fondsen ten behoeve van lokale projecten. De presentatie tijdens de VOA-borrel in Café Alphens van Theater Castellum werd goed ontvangen. De vooruitzichten zijn toch al positief, gegeven het feit dat al 10 sponsoren zich gecommitteerd hebben voordat de verkoop echt van start is gegaan.

'De voorwaarden voor optimale exposure zijn volop aanwezig'
Tijdens de VOA-bijeenkomst werden door de leden van Kiwanis Club Rijn en Gouwe nog meer potentiële zieltjes gewonnen. Met klinkende namen als voormalig minister van Binnenlandse Zaken Liesbeth Spies en autocoureur Tim Coronel in de Commissie van Aanbeveling zijn de voorwaarden voor optimale exposure dan ook volop aanwezig. Alphen Stad FM/TV was met een filmploeg uitgerukt om aandacht aan de lancering van de Alphense Vlaggenparade te geven. Wanneer de reportage te zien is, is nog niet bekend. Het ligt echter voor de hand om te veronderstellen dat het dagelijkse nieuwsblok om 19.00 uur daarvoor het meest geschikt is.

Attributen en regalia
Na de kick-off in Café Alphens werd de avond voor de Kiwanis elders in Theater Castellum voortgezet met het Charter Diner. President van Kiwanis Club Rijn en Gouwe Henk Oostdam kreeg het Charter overhandigd waarna deze onmiddellijk, zoals afgesproken, de voorzittershamer overdroeg aan de nieuwe President Eric Carree, die vervolgens alle overige attributen en regalia overhandigd kreeg. De heren Gouverneurs keken er met verbazing naar, maar zagen dat het goed was. Onder veel dank en met veel plezier werden de leden, aanhang en belangstellenden met diverse kleine causerieën vermaakt. Het fotoverslag in het fotoarchief op de websiate van de club van Kiwanis hoffotograaf Wim van der Spiegel spreekt verder boekdelen. Het was een bijzondere en genoeglijke avond.