Charter Venlo-Fides

Persbericht:

Kiwanis Venlo Fides kijkt terug op prachtige jaren van een hechte en bovenal gezellige opbouw van onze club.

We zijn er dan ook trots op dat wij thans officieel onder de vlag van Kiwanis International, serviceprojecten mogen organiseren, waarvan de opbrengst uitsluitend ten goede komt aan kinderen, onder het motto: ‘Serving the Children of the world’.

Fides kijkt met veel plezier terug op een fantastische charter. De festiviteiten vonden plaats op 1 september jl. Tezamen met enkele Kiwanis Clubs uit de regio en andere regionale service clubs mochten wij, onder het genot van een hapje en drankje mooie, warme en inspirerende woorden ontvangen van ons landelijk en regionaal bestuur, Det Verhoeven (Gouverneur), Martien van der Meer (IMP), Ap Lammers (secretaris) en Peter van Hussen (luitenant Gouverneur) als ook van onze plaatselijke wethouder Marij Pollux.

Wij hebben ter plaatse een forse cheque uitgereikt aan de kinderen van de Voedselbank, waaronder tevens de donatie van € 1.000,- die wij eerder van Kiwanis Europa in ontvangst mochten nemen. Vele kansarme kinderen in Venlo, in de leeftijd tot 12 jaar, hebben ook dit jaar weer mogen genieten van een gratis jaarabonnement bij onze speeltuin Klein Zwitserland. De kinderen van 12 tot 18 jaar hebben gratis onze plaatselijke bioscoop mogen bezoeken.

Voorts hebben wij met eerbied, via Ap Lammers, de loodzware “Wissel Kubus” in ontvangst genomen. Deze was afkomstig van de voorlaatst gecharterde Kiwanis club, onze broeders uit Zeeland. Deze kubus wordt door ons natuurlijk heel streng bewaakt en geven wij straks met veel plezier door aan de eerstvolgende Kiwanis Club ….(?) die na ons in charter gaat. We zijn erg benieuwd…..en vernemen t.z.t. graag waar en bij welke club wij deze mogen bezorgen.

Tot slot werd er aandacht geschonken aan ons nieuwe serviceproject: Venloplu.nl en introduceerden wij het zilveren Kiwanis-collier, een sierraad met een uitneembare Kiwanis-pin voor vrouwelijke Kiwanisleden (wereldwijd). Dit sierraad is speciaal voor Kiwanisleden ontworpen door onze edelsmid, Ruth Geraerdts. (Voor meer info: bezoek onze website: kiwanisvenlofides.nl)

Wij danken allen die bij onze charter aanwezig waren als ook dank voor alle giften die we mochten ontvangen en die ten goede zullen komen aan een van onze goede doelen.

Warme groet,

Kiwanis Venlo Fides