Cheque voor het Centrum voor Vrouw en Kind Rijnstate

Derde cheque uit opbrengst Goede doelen winkel Kiwanis Club Rheden Rheden "De Veluwezoom

Op vrijdag 11 september 2020 was er de overhandiging van een cheque van € 1000,00 aan het Centrum voor Vrouw en Kind (CVK) van het Rijnstate Ziekenhuis in Arnhem. Dit n.a.v. een oproep in de pers waarom zij een veiling wilden gaan houden voor hun Centrum.
Medewerkers van het centrum gaan zelf geld inzamelen voor het nieuwe centrum van het ziekenhuis te voorzien van spullen voor het nieuwe centrum. Het is nu nog wat kaal aldus het team van het CVK.
Sinds de opening van deze Goede doelen winkel, ( Pop-Up Store Show It ) in november 2019, is dit het derde bedrag wat de club uit de opbrengst van de winkel kon overhandigen. De winkel is een samenwerking met het Rhedens de Tender en de Kiwanis Club Rheden De Veluwezoom. De club heeft het initiatief hiertoe genomen en de school gevraagd of zij hieraan met de studenten, opleiding verkoop, willen meewerken. Studenten krijgen in de winkel de gelegenheid om alle facetten te leren kennen die te maken hebben met dagelijkse gang van zaken in een winkel, omgang met klanten en verkoop van de 2e hands artikelen.
De goederen krijgen wij als winkel van diverse kanten, gratis, aangeboden. Met deze winkel werken wij ook mee aan de circulaire economie. Leden van binnen en buiten de club zijn vrijwilligers die tijdens de openingsuren, te weten woensdag, vrijdag en zaterdag van 11.00 uur tot 16.00 uur bemensen. Per 1 oktober is de winkel ook op donderdag open.
Alle opbrengsten gaan naar goede doelen, die de doelstelling van Kiwanis wereld wijd ondersteunen. Te weten “Serving the Children of the World” Uit de opbrengsten van de winkel hebben wij al eerder schenkingen mogen doen aan; Stichting “Het Vergeten Kind” € 2500,- t.b.v. vakantieweken voor kinderen, 500 euro aan Stchting Rhevak die jaarlijks in de zomervakantie een vakantie week voor kinderen in het dorp Rheden organiseren.
Namens het Centrum voor Vrouw en Kind hebben Mevrouw Eva Smit en de heer Dion van Heumen de cheque uit de handen van de Presidente van de club Chantal Rohaan in ontvangst mogen nemen. Chantal gaf aan het besluit binnen de club om 1000 euro te geven aan dit project met applaus is begroet. Eva en Dion, gaven aan dat zij erg verrast zijn door de hoogte van het bedrag en zij gaan hier zeker mooie en goede dingen voor het Centrum kopen. De vereniging kan, zodra alles gereed is, september 2022 is de verwachting, een uitnodiging voor een bezoek tegemoet zien.
@het Centrum voor Vrouw en kind