Club Almelo is gekozen als club van het jaar!

Trots! Wij zijn gekozen als Kiwanis Club van het jaar!

Apetrots kunnen we u melden dat onze mooie club ook nog eens als beste uit de bus komt. Op zaterdag 16 september, tijdens het landelijke Kiwanis Congres, kwam de preses met het geweldige nieuws: van alle 112 Nederlandse Kiwanis Clubs is 'Almelo' number one! Kiwanis Club Almelo behaalde maximale scores op gebied van fundraising (geld genereren voor goede doelen middels projecten), een goed ledenbeleid, prachtige projecten, uitmuntende website en marketing, een buitengewoon goede sfeer, saamhorigheid en enthousiasme. Is dit geweldig nieuws of niet? Voorzitter Marnix van Kooij glom van oor tot oor toen hij de fraaie bokaal in ontvangst mocht nemen. 'Dit verdient een feestje, want hoe mooi is dit? We bestaan 25 jaar, floreren als nooit tevoren en dan ook nog eens deze fraaie onderscheiding' aldus van Kooij.

Onderstaand nog enige wetenswaardigheden inzake Kiwanis:

Kiwanis is een wereldwijde vrijwilligersorganisatie

Kiwanis is een wereldwijde organisatie van vrijwilligers die zich inzet voor het verbeteren van de wereld, kind per kind en gemeenschap per gemeenschap. Het motto van Kiwanis is "serving the children of the world". Op vele manieren dragen de vrijwilligers van Kiwanis bij aan het welzijn en de ontwikkeling van kinderen.

Kiwanisclubs in Nederland

Kiwanis is georganiseerd in locale clubs en netwerken. In 1965 werd in Nederland de eerste Kiwanis serviceclub opgericht in Amsterdam. Momenteel telt Kiwanis Nederland bijna 2100 leden in 112 clubs, in 14 regio's. Kiwanis Nederland is onderdeel van Kiwanis International, die haar roots in Amerika heeft. Kiwanis Nederland werd in 1986 een zelfstandig district van Kiwanis International.