Club Leiden knapt buitenboel Swetterhage op

Op 11 mei en 2 juli zijn enthousiaste leden van Kiwanis club Leiden druk in de weer geweest met het opknappen van de tuinmeubelen bij Swetterhage in Zoeterwoude. Konden zij in mei alleen nog maar de hogedrukspuit hanteren. In juli kon nu eindelijk na het natte weer, de hand gelegd worden aan het eindresultaat: de beschermende laklaag.

Piet Smit van Kiwanis: “Met veel plezier zijn we aan de slag gegaan om het tuinmeubilair van Swetterhage er weer goed te laten uitzien. Het was een nuttige dag en voor mij een leerzame ervaring met deze organisatie. Ik ben onder de indruk van de ambitie en het uitvoerend vermogen van hen. Aart de Jong van Swetterhage zegt erg blij te zijn met deze lovende woorden, maar zeker ook met de inzet en het plezier dat Kiwanis aan de dag legden om de buitenboel weer op te frissen.

Doedag

Het initiatief voor deze klus ontstond al eerder dit jaar en heeft alles te maken met de Kiwanis Doedag. Op deze dag tonen Kiwanians over de hele wereld hun maatschappelijke betrokkenheid door de handen letterlijk uit de mouwen te steken. Op 6 april, de oorspronkelijke Doedag, waren de weersomstandigheden niet echt geschikt voor dit buitenwerk. Maar wat in het vat zit verzuurt niet, aldus een tevreden Aart de Jong.