Concert Young People playing for Young Patients

Op zaterdag 9 november organiseerde club Heerlen / Maastricht de zevende editie van Young people playing for young patients. Een jaarlijks concert waarbij jonge getalenteerde musici, op weg naar een professionele carrière, optreden voor een goed doel. Vóór de pauze lieten de enthousiaste solisten Marie Francois op piano, Romano Diederen op trompet, Benjamin Kruithof op cello en Jole de Baerdemaker met zang aan het ruime publiek werken horen van ondermeer Brahms, Ravel, Ketting, Bruch, Fauré en Saint-Saëns. Na de pauze wisten de Torunski Brothers met hun virtuoze techniek op basklarinet en saxophoon de goedgevulde concertzaal van het conservatorium in Maastricht helemaal tot volvoering te brengen. Enkele toegiften en een zeer royaal applaus waren het resultaat.

De opbrengst van € 4.500. kwam ten goede aan de Stichting Coach Maastricht, die kinderen met overgewicht en obesitas ondersteunt bij de verandering naar een duurzame gezonde levenstijl. Voor het Tetanusproject verkochten de Young Professionals Bronsgroen Zuid-Limburg in eigen beheer vervaardigde kalenders.