Divisie 13 schiet voor Fun en Friendship

Ruim 100 leden van de zes Kiwanis clubs in Divisie 13 Maas en Mijn (Geleen, Geleen-Sorores, Land van Gulick, Sittard, Sittard-Maasland en Stein-Maaskantj) hebben zaterdag 6 april de internationale Kiwanis Doe Dag gevierd met een schuttersfeest bij schutterij St Salvius in Limbricht.
Het is de eerste keer dat de clubs binnen divisie-verband een gezamenlijke activiteit organiseren. Om de onderlinge kennismaking te stimuleren is gekozen voor een oud Limburgse traditie, het Sjottefaes. Alle deelnemers mochten beurtelings met de zware buks schieten op de kleine bolletjes en op een blok hout. Yvonne Thissen van KC Sittard is de winnaar van de blokfinale geworden, en werd daarmee ook de eerste Schutterskoningin van Divisie 13.
Ondanks het koude weer was het evenement een succes met ruim dubbel zoveel deelnemers als aanvankelijk verwacht. De basis voor verdere samenwerking binnen de divisie is gelegd. De regio van Divisie 13, de Westelijke Mijnstreek, is de regio in Nederland met de hoogste Kiwanis-dichtheid.
Op de foto: Carel Maass, LG Divisie 13 met Schutterskoningin Divisie 13 Yvonne Thissen.