Een onvergetelijk jaarcongres 2012, dank aan club Maastricht-Mergelland

Het Kiwanis jaarcongres 2012 is met succes afgesloten. We hebben op vrijdag 7 september genoten van een mooi vriendschapsdiner in hartje Maastricht, waar het gezelschap werd onthaald met muziek van de harmonie uit Biesland, Maastricht.

Op de zaterdag vond de bijeenkomst plaats in de Bonbonnière, een prachtige locatie eveneens in hartje Maastricht, vlakbij het Onze Lieve Vrouweplein. Deze bijeenkomst was goed georganiseerd met een gevarieerd programma, boeiende sprekers en hilarische intermezzo’s, waardoor er geen tijd werd opengelaten om onze aandacht te laten inzakken.
Het galadiner in de grotten van Château Neercanne verplaatste iedereen naar on-Nederlandse sferen. Van het aperitief en amuses op de terrassen, het diner met dansen tot en met het dessert met de disco in de grotten heeft iedereen mogen genieten van de Limburgse gastvrijheid.

Tijdens dit congres heeft club Meerssen-Gloriette op 8 september twee LG’s mogen afleveren. Voor Divisie 8 is Catherine Lie als LG geïnstalleerd. Voor de nieuwe Divisie 16 van de Young Professionals is Véronique Timmer als eerste LG geïnstalleerd, lid van Kiwanisclub Young Professionals Bronsgroen Zuid-Limburg.
In september 2009 heeft club Meerssen-Gloriette samen met club Heerlen-Maastricht de eerste juniorclub van Limburg opgericht, JC Bronsgroen Zuid-Limburg, de derde juniorclub van Nederland. Voor de eerste keer in de geschiedenis van de gecombineerde vergaderingen van divisies 8 en 13 is op 10 november van datzelfde jaar een juniorclub aanwezig, JC Bronsgroen Zuid-Limburg.

Drie jaar na de vorming van deze Juniorclub is tijdens het congres 2012 de Juniorclubs van Nederland officieel verenigd in de Kiwanis Young Professionals Nederland. Aan de aanwezige Young Professionals werd het Kiwanisspeldje uitgereikt. Met de vorming van Kiwanis YP Maastricht in november 2011 kan Divisie 8 zich verheugen op een verjonging en verfrissing van Kiwanis. De jeugd is de toekomst. Welkom!