Eerste modelclub in Nederland

EERSTE MODELCLUB VAN NEDERLAND: K.C. MAASTRICHT-MERGELLAND

Het Is algemeen bekend dat ons district buitengewone inspanningen levert ter ondersteuning van het wereldwijde project Eliminate dat wij in Nederland promoten onder de naam Stop Tetanus.

De voorbije maanden hebben een groot aantal activiteiten op landelijk en lokaal vlak geleid tot een opbrengst per 31 december 2012 van circa 215.000 euro. Dat is circa 20% van het beoogde doel van 1 miljoen euro in 2015.

Dat doel bereiken zal nog een serieuze inspanning vergen en één van de middelen daartoe is dat een club zich ertoe verbindt tegen die tijd per lid een bedrag van 750 dollar bij te dragen. Binnen de Eliminate-organisatie volgt dan een erkenning als modelclub. Als eerste in ons district heeft K.C. Maastricht-Mergelland zich daartoe verplicht.

Op korte termijn zullen er beslist andere volgen.

Tijdens de nieuwjaarslunch in Château Neercanne in Maastsricht overhandigt de president van K.C. Maastricht-Mergelland, John Weltens, het inschrijvingsformulier van de eerste Modelclub Eliminate van Nederland aan Martin Poesen, Region Coordinator Eliminate Europe III.