Emmalaan uit Doorn Slimste Straat Utrechtse Heuvelrug

De Emmalaan uit Doorn heeft de Slimste Straten Quiz gewonnen. Daarmee is deze straat de Slimste Straat van de gemeente Utrechtse Heuvelrug. Afgelopen zaterdagavond streden 18 straten uit de gemeente om deze titel. In acht ronden met ieder acht tot tien vragen werd deze strijd gestreden. Uiteindelijk stonden in de top drie straten uit Doorn, Leersum en Amerongen: op plaats twee eindigde Vijverlaan uit Leersum en op plaats drie een combinatie van Donkerstraat en Overstraat uit Amerongen.

De Slimste Straten Quiz werd voor de derde keer georganiseerd door de Kiwanisclub Utrechtse Heuvelrug. De quizavond vond plaats in Buitenlust, Amerongen. De sfeer was heel goed en de straten streden er hard voor om het felbegeerde bordje ‘Slimste Straat Utrechtse Heuvelrug’ te winnen.

De meest uiteenlopende vragen kwamen voorbij. Teams moesten in de fotoronde raden welke voetbalvrouw bij welke voetballer hoorde. Bij de geluidsronde werd gevraagd welk geluid men hoorde. En verder kwamen de meest uiteenlopende vragen voorbij over zowel wiskunde, aardrijkskunde, geschiedenis, muziek en uiteraard de Utrechtse Heuvelrug. Na iedere ronde was er met een schattingsvraag ook een prijs te winnen. De prijzen waren beschikbaar gesteld door ondernemers uit de hele gemeente. Zo won een team een diner bij restaurant Buitenlust, een grote taart van Bakkerij Van Asperen, greenfee kaarten van golfclub Anderstein en een knipbeurt van Anja’s Haarstudio uit Amerongen.

De slimste straat won naast het straatnamenbordje ook een barbecue om met de straat nog eens na te praten tijdens een gezellig samenzijn. De opbrengst van de avond is bijna € 2.950. Dit bedrag is bijeengebracht door alle teams en Buitenlust, die een deel van de omzet en de fooien van deze avond hebben afgestaan voor het goede doel. De opbrengst gaat naar het goede doel van de Kiwanis: Stop Tetanus (www.stoptetanus.nl).