Feestelijk congres 2016

Dinsdag 9 augustus … de telefoon gaat onze Secretaris belt …

Ik“Hallo?”
Ap “Henk!?”
Ik “Ha Ap”
Ap “Kun jij even een herderlijk schrijven maken voor onze leden?
Ik “een herderlijk schrijven?”
Ap “ja een briefje dat onze leden zich aanmelden voor het Kiwanis congres op 16 en 17 september … jij weet wat er in moet staan …”

Dames en heren, vrienden van Kiwanis,

Ik nodig u van harte uit voor het congres op 16 en 17 september 2016 in Alphen aan den Rijn.

Wat mag u verwachten?

Op vrijdagavond 16 september een diner onder vrienden in “het” restaurant van Alphen “Alfreds Diner”, gelegen op een feeërieke locatie in Park Rijnstroom. Een culinaire topavond voor een scherpe prijs met vele Kiwanis vrienden. Wat wil je nog meer?

Op zaterdag 17 september zijn we zijn welkom in Themapark Archeon te Alphen aan den Rijn. Wellicht ten overvloede: geen zorgen de toegang tot het park is geregeld!

Op zaterdagmorgen gaan we eerst kennismaken met onze partners. Dit zijn Nederlandse en internationale organisaties die tot doel hebben om kinderen te helpen. Zij willen graag met ons kennismaken en samenwerken. Childright, Fonds kinderhulp, Linda.foundation en nog veel meer zullen er zijn. Daarna de Algemene ledenvergadering wat is de stand van zaken? Wat hebben we gehoord en bereikt en wat gaan we nog meer doen? Met uiteraard de verkiezingen van het nieuwe bestuur en jawel ze heeft beloofd er te zijn Sue Petrisin, de President van Kiwanis International. Uiteraard vieren we 30 jaar Kiwanis District Nederland en 50 jaar Kiwanis Club Amsterdam. En uiteraard wordt alles gelardeerd met de nodige humor en zelfspot.

Op zaterdagmiddag beleven we onder leiding van Ruud Feltenaar op een flitsende en spetterende manier de toekomst van Nederland, de stand van zaken in de wereld en de toekomst, de wereld van onze (klein)kinderen en de rol van serviceclubs en Kiwanis in deze nieuwe wereld. Het verbinden van generaties is wezenlijk om Kiwanis een toekomst te geven.

Aan het einde van de middag de Cheque. Met nationale pers, de Burgemeester van Alphen Liesbeth Spies, Unicef Ambassadeur Monique van de Ven en € 1.000.000 om het Project Stop Tetanus officieel af te sluiten.

Op zaterdagavond feest! Een diner in ongedwongen sfeer om 30 jaar Kiwanis te vieren. Een diner met een paar top bands om de sfeer te verhogen een feest dat u als Kiwanislid niet mag missen.

En dan nu het herderlijke … U helpt de organisatie enorm als u zo snel mogelijk inschrijft. Eigenlijk is onmiddellijk het best maar we begrijpen dat u nog een paar dagen nodig heeft. Voor het vriendschapsdiner en beide overnachtingen gelden door de beschikbare capaciteit beperkingen bij de inschrijving. Wie het eerst komt, die het eerst maalt. Voor de activiteiten op zaterdag gelden die beperkingen niet. Komt allen!!!

U kunt zich via deze link aanmelden: http://www.kiwanis.nl/congresregistratie

Wij zien uit naar uw komst op 16 en 17 september.

Henk Oostdam Gouverneur

Nineke de Graaff voorzitter congrescommissie