Formule Kiwanis Doedag is een succes

De landelijke Doedag van Kiwanis Nederland op de eerste zaterdag van april blijkt ieder jaar weer een groot succes. Verschillende clubs steken die dag de handen uit de mouwen om te klussen bij een kinderboerderij, te schilderen of op een andere manier iets te betekenen voor onze maatschappij. En dan het liefste een dag die in het teken van kinderen staat, want dat is waar serviceorganisatie Kiwanis voor staat.

Inzet Kiwanis Leiden

Zo ook Kiwanis Leiden die zich op zaterdag 5 april lucratief inzette bij Vrij Groen. Een team van vrijwilligers die door het verbouwen van duurzame producten leerlingen van de nieuwe basisschool Het Dok in Oegstgeest wil leren hoe je gezonder kunt eten. Door het vullen van moestuinbakken konden leden van Kiwanis Leiden alvast de basis leggen wat straks een gezonde manier van les ontvangen moet worden. Zo beaamde Remon, docent aan de school dat hij de kinderen hier graag mee naartoe wil nemen om hen te leren wat duurzaam nu betekent in het dagelijks leven. “En daar helpen deze bakken alvast goed bij.”

Wat is Vrij Groen?

Anne Marie van Dam, oprichtster van Biodiversiteitstuin Vrij Groen: “Deze tuin is een biodiversiteitstuin wat zoveel wil zeggen dat het een inspiratietuin voor duurzaamheid is. Tuiniers en bezoekers kunnen hier zien, proeven, ruiken en meemaken wat we hier doen met eetbaar en natuurvriendelijk groen in de stad en gebruik van oud en hergroeibaar materiaal op de tuin.”