Geslaagde Fundraise avond t.b.v. Stichting Peter Faber

Geslaagde avond met Peter Faber en zijn crew. Ik kan ´t, ik wil ´t, ik doe ´t, Nu!
Meer dan 170 bezoekers/sters, waaronder Martin Poesen, Immediate Past-Gouverneur KI-DN 2012-2013 en dertig 3e klassers van de SG Het Rhedens die in het kader van maatschappijleer de voorstelling hebben bezocht, zagen vrijdagavond in schouwburg Theothorne te Dieren een dynamische en bij tijd en wijle interactieve voorstelling. Na een introductie door Peter Faber, op zijn wel bekende dynamische wijze, over het ontstaan van de stichting Peter Faber en hoe en op welke wijze hij met de jongeren, afkomstig uit Amsterdam noord, tracht de negatieve energie om te zetten in creatieve energie. Zo rapten de jongeren diverse teksten uit het programma / film “Hangen en Leven” . Ook liet Peter zelf nog een gedeelte uit zijn programma zien en horen, met daarin met daarbij de boodschap “ Onderscheid je van de appels en peren! BE AN ORANGE” .

Ook het thema van “ Ik kan ´t, ik doe ´t, ik wil ´t, Nu!” kwam regelmatig in de soms erg persoonlijke teksten van de jongens voor.De reacties van de bezoekers/sters tijdens en na het optreden waren nagenoeg allemaal erg positief.

De leden van de Kiwanis club Rheden “ De Veluwezoom” konden dan ook tijdens de after party samen met de gasten, Peter Faber en de jongeren, ontspannen uit hun dak gaan. Zo werden er nog spontaan een aantal Freestyle raps te horen gebracht en werden er tijdens een Amerikaanse veiling nog een 25 tal dvd´s door Peter Faber c.s. geveild. Deze veiling bracht € 970,- op. Aan het eind van de avond kon de president van de Kiwanis club Rheden “ De Veluwezoom”, Alex Meerdink, een cheque van € 5000,-- aan Peter Faber overhandigen. Een dankbare Peter Faber vertelde dat hij samen met zijn zoon, regisseur, Jesse Faber en de jongeren een nieuwe film gaat maken met de werktitel “ Los van de wereld`”. De opbrengst van deze avond zal daar voor gebruikt gaan worden.