Gijs van Gennep Legend

Geslaagde rally "Gijs van Lennep Legend" --> 43.000,00 Euro voor kinderhospice ZonnaCare te Den Dolder

Dit jaar organiseerde Kiwanis Club Bilthoven alweer voor de zesde keer de "Gijs van Lennep Legend", voorheen de "Bilthoven Classic". Deelnemers die zich wilden inschrijven, moesten snel zijn, want in no-time was de rally volgeboekt. Eerder dan ooit werd het maximum van 100 auto's bereikt.

'Inderdaad waren wij in no-time volgeboekt. Dat bewijst weer eens dat de "Legend" inmiddels tot de top van de Nederlandse rally- en toerritten is doorgedrongen'. Aan het woord is Adriaan Peijnenburg, lid van Kiwanis Club Bilthoven. Hij vervolgt: 'Kiwanis Clubs halen geld op voor goede doelen, bij voorkeur voor organisaties in de directe omgeving maar in ieder geval altijd voor projecten die te maken hebben met kinderen. Afgelopen 25 jaar hebben wij geld opgehaald voor onder andere Wilhelmina Kinderziekenhuis, Kinderhospice De Glindt in Barneveld, Christophorus in Bosch en Duin en de laatste drie jaar voor ZonnaCare, een Kinderhospice in Den Dolder'. Voor ZonnaCare haalden de Kiwanis de afgelopen twee jaar al 65.000 euro op voor een aangepaste rolstoelbus, om de zorgintensieve kinderen veilig te vervoeren. Bart Albronda vult aan: 'Om meer te kunnen doen voor het goede doel hebben wij de rally in 2011 ge-upgrade van Bilthoven Classic naar Gijs van Lennep Legend, dit betekende onder andere verhoging van het inschrijfgeld. Dit jaar hadden wij binnen de kortste keren 110 inschrijvingen, geweldig, toch? Omdat Porsche één van de grotere sponsoren is, kregen wij dit jaar veel aanmeldingen van bezitters van Porsches, maar ook reden auto's mee van onder andere Ferrari, Aston Martin, Bentley, Jaguar, Wiesman, Ford, Volvo en Lagonda'.

De start van de rally was dit jaar niet in Bilthoven, maar bij Kasteel Ophemert, in Ophemert, een plaatsje in De Betuwe. Daar gaf de legendarische Gijs van Lennep het startschot. Via een mooie route door het midden van het land bereikten de auto's, rond het middaguur, het Veluwse dorpje Garderen, om te lunchen bij hotel Groot Heideborgh. Van daaruit vertrokken de meer dan 100 auto's naar landgoed Houdringe in De Bilt, het hoofdkantoor van Sweco (het voormalige Grontmij). Peijnenburg: 'De deelnemers, waaronder Jan-Cees de Jager, voormalig minister van Financiën en Bas van Werven, presentator van Eén Vandaag en BNR, rijden in twee groepen: de toerklasse en de sportklasse.

Rond 16.00 uur werden de deelnemers verwacht bij het eindpunt in De Bilt en konden zij hun pinpassen tevoorschijn halen, voor de veiling. Mooie veiling items vlogen de deur uit, waaronder een vlucht in een flightsimulator, een bezoek aan het radioprogramma van Bas van Werven, een motormaaier, gesigneerd door Gijs van Lennep, een startplaats in de Tulpenrally, een dagdeel leren autorijden met Gijs van Lennep, een boek over Gijs van Lennep en een dagje rijden in een Porsche 911 Targa met instructeur.

Met de veiling, inschrijfgelden en sponsoring werd uiteindelijk 43.000 euro opgehaald voor ZonnaCare uit Den Dolder.

Peijnenburg: 'Een topdag was het. Niet alleen voor ZonnaCare, maar ook voor de deelnemers. Acht man van onze Kiwanis Club zijn het hele jaar door bezig om deze rally te organiseren en op zo'n dag als vandaag is iedereen van vroeg tot laat in touw om alles op rolletjes te laten lopen. En dat is weer goed gelukt'.