Goede Doelen Concert Kiwanis Stadskanaal groot succes

Kiwanis Club Stadskanaal organiseerde op 26 november in het Geert Teis Theater haar vijfde Goede Doelen Concert. Dit stond zoals gebruikelijk in het teken van de fundraising voor goede doelen voor de jeugd. De avond begon met een gevarieerd klassiek programma van het Veenkoloniaal Symfonie Orkest onder leiding van dirigent Lubertus Leutscher.
Na de pauze volgde een optreden van het bekende duo Jan Vayne en Petra Berger met fabuleuze improvisaties van Jan en Nederland ontstijgend zangwerk van Petra. De toegift werd zeer gewaardeerd door het publiek.
Het daaropvolgende intermezzo stond in het teken van de goede doelen en de verloting. Tot veler verrassing kwam Sint met zijn Pieten daarbij assisteren. De voor deze avond genomineerde goede doelen kregen de volgende bedragen toegekend.
  • Stichting Laleau (gericht op kansarme kinderen in Roemenië) € 3.000,-

• Stichting Hippisch centrum De Kanaalstreek (bijdrage voltige paard inzetbaar voor gehandicapte kinderen) € 2.000,-

• Ter Apeler Tennis Club (bijdrage mini tennisveld) € 2.000,-

Van de totale opbrengst van maar liefst € 12.000,- gingen er verder bijdragen van € 500,- naar:

• Stichting Wijkraad Maarswold (ieder kind een eigen boek)

• Turn Club Noord Ter Apel (bijdrage doe het zelf tumbling baan)

• Stichting Bevordering aangepast sporten (bijdrage Harm Wiegman Jeugdsport weekend)

• De speeltuincommissie Veldakkers/Kampakkers/Bargakkers te Borger.

Tevens heeft Kiwanis Club Stadskanaal haar bijdrage van € 2.500,- aan het landelijke Kiwanis project, de inrichting van het kinderhospice De Glind in Barneveld gefourneerd uit deze avond. Vervolgens sloot de big band Big Time uit Ter Apel het muzikale gedeelte in Geert Teis af met een swingend optreden. De avond werd besloten met een after party in Best Western waar de Sint ook nog een speciaal voor Kiwanis gemaakt schilderij van Erik Zwezerijnen mocht veilen. Hij deed dit met verve en het bracht na een enerverende bieding €2.300,- op.

Tijdens de after party genoot een ieder van de muziek van Tommy en de Co-pilots en het gezellige feest ging door tot in de kleine uurtjes. Al met al een zeer geslaagd lustrum waar de club met trots op terug blikt.

Wim Reininga