Handen uit de mouwen voor bewoners Thomashuis

Onder het motto: ‘handen uit de mouwen voor het welzijn van kinderen’ is de Kiwanis Club Woerden vorige week aan de slag gegaan bij het Thomashuis in Nieuwerbrug. In één dag werd de appelgaard gesnoeid, de tuin voor bewoners weer voorjaarsklaar gemaakt en al het hekwerk gebeitst.

Het Thomashuis Nieuwerbrug biedt mensen met een verstandelijlke beperking een warm thuis, waaronder een aantal kinderen. Kiwanis Woerden en Thomashuis hebben al enkele jaren een samenwerkingsrelatie. Zo heeft Kiwanis Woerden geld ingezameld waarmee afgelopen jaar een kippenhok en een geitenstal zijn gebouwd. Die waren nu aan een goede schilderbeurt toe. “Fantastisch wat er allemaal bereikt is op deze dag”, aldus Johan van der Linden – begeleider van de bewoners in het Thomashuis.

Als slot van deze “Handen uit de mouwen dag” serveerden de bewoners van het Thomashuis als beloning een heerlijke barbecue voor de leden van de Kiwanis Club Woerden.