Handen uit de mouwen voor het kind

Hoe we van een nood een deugd maken

November, dat is normaal gesproken de maand waarin Kiwanis Club Leusden haar najaarswijnproeverij organiseert. Zoals altijd met als doel, in de aanloop naar Kerst, zoveel mogelijk wijn te verkopen, waarvan de opbrengst ten goede komt aan de kinderen in Leusden en omgeving. Dit jaar echter gooide het coronavirus roet in het eten. En dus moest worden gezocht naar een andere activiteit.

Die werd gevonden nadat een van de leden een relatie bereid vond een flinke partij kwaliteitswijn aan te bieden voor een schappelijke prijs. Toen was, in relatie tot de naderende - ongewone - feestdagen, het idee snel geboren. Kerstpakketten in de vorm van kistjes gevuld met twee flessen wijn van Salentein, producent van kwaliteitswijnen uit Argentinië. Als alle leden hun best doen, moet dit lukken, toch?! We leggen het idee voor aan de leden in onze zoom-bijeenkomst.

Dat pakte goed uit: in minder dan twee weken werden ruim 800 kistjes verkocht. Dat zorgde wel voor een logistieke en organisatorische uitdaging. De kistjes moesten namelijk nog wel even worden besteld. Een locatie moest worden gevonden. Er moest natuurlijk een flyer komen, om in de kistjes mee te leveren, zodat het drinken van de wijn nog meer betekenis krijgt. En het geheel moest worden geassembleerd en uiteindelijk worden afgeleverd. Die uitdaging gingen we graag aan!

Op 28 november staken de leden van de Kiwanis de handen uit de mouwen en werden op het kersverse bedrijventerrein "de Plantage" in minder dan drie uur tijd alle 800 kistjes gevuld, gesorteerd en afgeleverd. Na afloop werden de Kiwanis getrakteerd op een welverdiende lunch, die werd aangeboden door Lunchclub 033.

De netto opbrengst voor het goede doel is ruim € 5.600,=