Haringparty Helmond 2016

Onder de naam Haring Party veilt de Kiwanis-club Helmond jaarlijks het eerste vaatje haring waarvan de opbrengst naar een goed doel gaat. Dit jaar ging de opbrengst van de Haring Party naar Helmondse stichting “Speel je mee” dat kinderen trakteert op een verjaarscadeau als de ouders financieel niet in staat zijn een verjaardagscadeautje te kopen. Hilde Leenders en Marco van de Pol van deze stichting waren zeer blij verrast door het grote bedrag dat zij mochten ontvangen voor hun stichting. Hoewel de kinderen meestal worden verblijd met ‘tweedehands’ cadeautjes, moet er soms toch nieuw speelgoed worden aangekocht voor bepaalde leeftijdsgroepen waarvoor weinig cadeautjes voorhanden zijn. Ook voorzitter Will van de Kerkhof van de stichting Draaiorgels Helmond mocht een cheque van 2500 euro in ontvangst nemen uit handen Maarten Koolen en de president van serviceclub Kiwanis Erwin de Koning.

De Haring Party Helmond werd mede georganiseerd door Peter Paul van Meerwijk en is gesponsord door bedrijven uit de zakelijke dienstverlening, die in ruil daarvoor in de gelegenheid werden gesteld hun eigen gasten uit te nodigen en zo verbindingen tussen het bedrijfsleven tot stand brengen. Er ontstond een geanimeerde avond, met een lekker hapje en drankje onder het genot van muziek van de authentieke orgels in het Draaiorgelmuseum in de Gaviolizaal. Tijdens de Haringavond werden er loten verkocht voor het goede doel en werden een prachtig schilderij van Dorus Brekelmans uit de galerie van Winny Muller en een vaatje haring geveild. Prijzen van de loterij waren: 1 minuut gratis winkelen bij de Jumbo Brandevoort en anderhalf uur rijden in een Lamborghini. Veilingmeester Ari Willems wist de prijs van het schilderij en als laatste het vaatje haring op een bijna professionele wijze omhoog te drijven zodat het bedrag op de cheques voor het goede doel (1250 euro) elk met 1000 euro kon worden verhoogd naar 2.500 euro.