HET VERGETEN KIND WENST U EEN ONVERGETELIJKE ZOMER!

Jouw Kiwanisclub kan nog steeds bijgedragen!

Met de zomerperiode voor de deur, breekt voor velen een tijd van ontspanning en vakantie aan. We wensen u dan ook een fijne en zorgeloze zomer toe!

Het Kiwanis lustrum project is inmiddels al enige tijd onderweg, en dankzij uw gulle bijdragen hebben al zo'n 250(!) kinderen kunnen genieten van een onbezorgde tijd bij een Heppie weekend of vakantie. En we kunnen niet genoeg benadrukken hoe waardevol deze momenten voor de kinderen zijn! Dus vanaf deze plaats nogmaals een groot dank u wel namens al deze kinderen!

Graag delen we met u enkele ervaringen.

Het verhaal van Nahima (11 jaar) “Als ik aan Heppie denk, denk ik aan andere kinderen die hebben meegemaakt wat ik ook heb meegemaakt. Omdat er veel kinderen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt, vind ik het bij Heppie makkelijker om met andere kinderen te praten over mijn ervaringen en gevoelens. Dat is fijn. Bij Heppie kan ik mezelf zijn en ik hoef niets te verbergen. Ik heb bij Heppie geleerd dat ik ben wie ik ben, dat ik dat mag laten zien en dat ik niet hoef te veranderen. Heppie is ook een plek waar ik veel nieuwe vrienden kan maken. Dat maakte mij blij. Ik voelde mij ook snel thuis, omdat mensen meteen met mij gingenkletsen. We wilden na afloop graag contact houden met elkaar, maar we wisten niet hoe we dat konden doen. Daarom zeiden we dat we altijd aan elkaar zouden denken. Ook de begeleiders bij Heppie zijn heel leuk. Ze zijn gezellig, je mag best veel en als ze iets beloven, dan doen ze het ook echt. Ze houden ook rekening met iedereen. Ik vind het bijvoorbeeld goed dat ze soms iedereen een minuutje stil laten zijn. Ik heb dan de kans om even kort te bidden, dat is voor mij fijn, want ik ben christelijk. Zelf denk ik er bijna niet aan om te bidden, omdat je een leuke en drukke dag hebt, het is fijn dat mijn begeleiders er dan wel voor mij aan denken.

Mirthe is als vrijwilliger betrokken bij de Heppie vakanties & weekenden  “Het aantal jaren dat ik vrijwilliger ben voor Het Vergeten Kind zegt denk ik  al genoeg. Ik vind het een fijne organisatie, waar zaken voor vrijwilligers goed geregeld zijn en de betrokkenheid groot is. Er is ruimte om je kwaliteiten in te zetten, maar zeker ook om van elkaar te leren. De afgelopen jaren als vrijwilliger heb ik zoveel geleerd van mede-vrijwilligers over de omgang met de doelgroep volgens het Klimaat van Aandacht. Dit komt me nu nog dagelijks van pas in mijn huidige werk.” Ik geniet het allermeest als ik allemaal stralende gezichtjes zie. De kinderen krijgen bij de Heppie Vakanties & Weekenden echt de kans om hun zorgen te vergeten en zichzelf te zijn. Dat is waar het om draait. De mooiste momenten zijn wanneer je de trots en het groeiende zelfvertrouwen bij een kind ziet nadat het een activiteit heeft gedaan die het in eerste instantie niet durfde. De rust die een kind kan vinden om zichzelf te zijn door de veiligheid en positieve benadering die we bieden. Vol trots en enthousiasme vertel ik dan ook over wat dit vrijwilligerswerk voor positief effect heeft op de kinderen en jongeren.”

Een bericht van de moeder van Kevin   “Bedankt voor de fijne tijd die jullie aan Kevin hebben gegeven. Het is zo fijn om hem zo enthousiast te zien. Kevin kan zo leuk vertellen over zijn belevenissen bij Heppie. Hij heeft vrijwel geen vriendjes en is heel erg negatief over zichzelf. Maar bij Heppie lukte het hem om vriendjes te maken en met activiteiten mee te doen. Een hele vooruitgang voor hem.”

Jouw Kiwanisclub kan nog steeds bijgedragen om deze bijzondere en belangrijke ervaringen te financieren!

Dit kun je doen aan de Stichting Kiwanis Nederland Fonds
IBAN:  NL03INGB0658462156
BIC:     INGBNL2A
Oormerk de storting door jouw Kiwanisclubnaam te vermelden ten bate van Het Vergeten Kind.

Bij vragen: neem gerust contact op met leden van de lustrumcommissie via jubelcommissie@kiwanis.nl

/imagecache/original/uploads/2022/07/heppie-spelen-1.png