Hoera Kindercentra wint Ondernemersprijs Peel en Maas

In een tot de nok toe gevuld DOK6 te Panningen is woensdagavond 21 oktober jl. Hoera Kindercentra uitgeroepen tot winnaar van de Ondernemersprijs Peel en Maas 2015. In het juryrapport staat over Hoera Kindercentra “Ondernemend en sociaal betrokken. Inspirerend en verbindend. De jury was onder de indruk van de professionaliteit waarmee het bedrijf is opgezet en de groei die het heeft doorgemaakt in een tijd dat de sector achterbleef. Een heldere visie op ondernemerschap, combinaties maken, investeren in een gezonde omgeving, met lokale mensen en lokale betrokkenheid, zijn een succesvol recept gebleken om Hoera Kindercentra te laten uitgroeien tot een prachtig bedrijf waar mensen werken met mensen aan een passende kinderopvang in de eigen regio”. Het thema van de verkiezing was dit jaar “Ondernemen met mensen”. Met de uitverkiezing van Hoera Kindercentra komt de Ondernemersprijs Peel en Maas ditmaal wederom in Panningen terecht, maar eigenlijk in de regio want Hoera Kindercentra is in 4 gemeentes actief.

De Rabobank Publieksprijs is dit jaar voor Oppe Koffie en deze is gevestigd in Meijel. De presentatie door verschillende medewerkers van Oppe Koffie maakte op het aanwezige publiek de meeste indruk. Naast Hoera Kindercentra en Oppe Koffie waren dit jaar genomineerd Allerhande uit Panningen, NLW Groep Panningen en Zorgboerderij Dubbroek uit Maasbree.

De opbrengst van de avond, die voor de zesde maal door de Kiwanis Club Peel en Maas werd georganiseerd, ging dit keer naar Hospice Plattelandshoés. De Stichting Plattelandshoés heeft tot doel voor de inwoners van de gemeentes Peel en Maas en Leudal een ‘hoés’ te realiseren, waarin mensen die in een terminaal stadium verkeren, palliatieve zorg wordt geboden in een huiselijke, vertrouwde sfeer. Namens deze organisatie mocht secretaris Peter Janssen een cheque van 5.000 euro in ontvangst nemen.