Hout en wijn voor het Kiwanis Kinderplein

Leden actief voor diverse mooie doelen

Al vanaf 2018 biedt Kiwanis Veendam wijnliefhebbers de mogelijkheid om met de aankoop van een doos wijn een financiële bijdrage te leveren aan een goed doel gericht op kinderen. Een zeer succesvolle fundraising activiteit. Daarnaast is een groep enthousiaste leden al enkele jaren fanatiek aan de slag met het kappen van bomen, het zagen en het kloven, met als resultaat brandhout voor de verkoop. Opnieuw een effectieve fundraising actie, waarmee we een mooie extra financiële armslag hebben opgebouwd.  Door deze opbrengsten konden we in 2021 nog eens € 3.500, - overmaken aan Stichting het Vergeten kind. Een bedrag bovenop de € 2.500, - die we, net als diverse andere clubs, al in een eerder stadium hadden gedoneerd. Ter ondersteuning van de lokale kledingbank Maxima is er, afgelopen winter, nog eens een bedrag van € 500,- geschonken voor de aanschaf van kinderwinterjassen.

Naast fundraisingactiviteiten hebben we als club al meerdere malen ervaren hoe leuk het is om de handen uit de mouwen te steken, zonder dat we daarvoor ons netwerk hoeven aan te spreken voor een bijdrage. Samen iets goeds doen voor kinderen, vanuit onze bestaande financiële middelen. Hoe leuk is dat?!

Dat heeft ons ertoe gebracht om tijdens de Bevrijdings-festiviteiten op 5 mei, in een samenwerking met Stichting Bogdike (een lokale organisator van culturele activiteiten), het evenement Music en Magic vorm te geven. Naast muziek, sprookjes en magic voor jong en oud was er in het centrum van Veendam een speciaal Kiwanis Kinderspeelplein ingericht. Een plein vol met allerlei Oudhollandse spelletjes, waar enthousiast gebruik van werd gemaakt. Als beloning een gratis suikerspin en een spannende poppenvoorstelling in een tent. De weergoden waren ons gelukkig gunstig gezind, maar slecht weer zou niets hebben afgedaan aan al het plezier. De hele middag was het plein vol!  Ook dit hebben we kunnen realiseren uit de opbrengsten van de wijn- en houtverkoop. Een mooie bijdrage aan een geslaagd Bevrijdingsfeest, specifiek voor kinderen.