Imago en naamsbekendheid.
In twee jaar naar een moderne organisatie
De roep om meer naamsbekendheid is in mijn waarneming al zo oud als de Kiwanis-organisatie zelf. De behoefte om als service-organisatie gezien te worden en daarmee mogelijk ook wat meer maatschappelijk aanzien te hebben is sterk; over de vraag wie daarvoor verantwoordelijk zou moeten zijn verschillen de opvattingen.
Tegen die achtergrond gaat de Communicatiecommissie KIDN samen met onze nieuwe gouverneur Piet Derks een imago-onderzoek starten, in samenwerking met AVANS hogeschool. Want, gezien willen worden is één ding, maar weten hoe je op dit moment wordt gezien en hoe je dan gezien zou willen worden is dan wel erg belangrijk. En uit een kleinschalig vooronderzoek is gebleken dat we hier nog wel wat slagen te maken hebben.
Daarom gaan we samen werken om van Kiwanis in twee jaar en in 4 stappen een moderne organisatie te maken. En wat een ’moderne’ organisatie inhoudt, hopen we onder andere via dit onderzoek in beeld te kunnen brengen. Op die manier hopen we de serviceverlening aan kinderen te kunnen optimaliseren en de aantrekkelijkheid voor potentiële nieuwe leden te vergroten.
De samenleving verandert snel. Corona heeft onze ogen geopend voor de noodzaak om mee te veranderen, vooral ook in het belang van de kinderen die voor hun toekomst ook van ons afhankelijk zijn.
Frans van der Avert, voorzitter Communicatiecommissie KIDN
Deel deze post