In Memoriam Peter van Hussen

Volkomen onverwacht bereikte ons het zeer droevige bericht dat Peter van Hussen op 17 juni op 64-jarige leeftijd is overleden.

Onze gedachten gaan naar zijn vrouw Marie-José, zijn kinderen, kleinkind, clubgenoten, vrienden en kennissen.

Peter was sinds 2011 lid van Kiwanis club Venlo Jaomerdal. Hij was een drijvende kracht achter het diversiteitsbeleid van deze club, waarin jong en oud, mannen en vrouwen een plek vonden. Hij zette zich in voor fundraising, zoals de rally die hij mede organiseerde.

Peter heeft 2 jaar de club geleid als President; ook heeft hij 2 jaar de divisie 7 Zuid-Oost op landelijk nivo vertegenwoordigd als Luitenant Gouverneur.

Begin dit jaar werd hij benaderd voor de rol van Gouverneur-elect voor Kiwanis Nederland. Vol enthousiasme waren we als bestuur samen met Peter op weg naar zijn nieuwe rol. Hij had er zoveel zin in.

Peter was de man met een heldere visie en een duidelijk te bereiken doel, iemand die anderen wist te enthousiasmeren om samen dit doel te bereiken.

Zijn drijfveer was: "De beloning voor onze inzet als Kiwanis : de blijdschap, de glimlach op het gezicht van een kind. Onbetaalbaar!"

Wij allen zullen hem missen.

Namens het Algemeen Bestuur van Kiwanis International District Nederland,

Piet Derks