Inspiratiecongres 11 september vervalt

Algemene Vergadering digitaal

Aan: Leden Kiwanis District Nederland

Van: Bestuur Kiwanis District Nederland

Het Algemeen Bestuur heeft op 17 juni besloten om de geplande Algemene Ledenvergadering en de Inspiratiedag van 11 september te Hoeven niet te laten doorgaan. Er zijn rond corona nog teveel onzekerheden en beperkingen ( 1 ½ meter) die een traditionele Kiwanis bijeenkomst met grote opkomst in de weg staan. Daarom wordt er enkel een digitale Algemene Vergadering gehouden op zaterdagochtend 11 september van 10.00 tot 12.00 uur.

Binnen enkele dagen zullen de secretarissen van de clubs het verzoek krijgen om 3 leden aan te wijzen die voorafgaand aan de Algemene Vergadering namens de club een stem uitbrengen via het email systeem. De vergaderstukken worden in deze extra nieuwsbrief aan alle leden toegezonden. Mochten er vragen zijn: stel ze gerust via secretaris@kiwanis.nl

Het Algemeen Bestuur heeft ook besloten, na overleg met de commissie en Het Vergeten Kind, om het Lustrumproject met 1 jaar te verlengen. Door alle corona beperkingen hebben veel clubs geen fundraising kunnen doen. De commissieleden van het Lustrumproject (500 kinderen een happy vakantie aanbieden) zijn ervan overtuigd dat wij als Kiwanis clubs tezamen volgend jaar 10 september een succesvolle afronding tegemoet kunnen zien.  Tot op heden hebben we slechts 30% van onze doelstelling gerealiseerd.

Volkomen onverwacht bereikte ons het treurige bericht dat beoogd gouverneur-elect Peter van Hussen op 17 juni 2021 overleden is. Onze gedachten gaan daarbij uit naar zijn familie en vrienden. Uit respect voor Peter zullen we op de Algemene Vergadering geen agendapunt gouverneur-elect opnemen. Het Dagelijks Bestuur komt later dit jaar met een voorstel.

Namens het Algemeen Bestuur

Kiwanis International District Nederland