Inzamelingsactie mobieltjes en cartridges gaat door!

Kiwanis Leiden zamelen 14.000 mobieltjes en cartridges in voor goede doel

Piet Smit en Ed Bink van Kiwanis Leiden organiseerden samen met andere leden in 2016 weer de inzamelingsactie van gebruikte telefoons en lege inkt/toner cartridges voor Stop Tetanus. Dankzij de enthousiaste medewerking van de supermarkten in voormalig Rijnwoude, afvalbrengstations Ecopark De Limes in Alphen aan de Rijn en afvalbrengstation Veenderveld in Kaag & Braassem is de inzamelingsactie opnieuw een groot succes. De inwoners van Alphen a/d Rijn en Kaag & Braassem weten de afvalbrengstations goed te vinden en wekelijks doneren zij veel telefoons en cartridges voor het goede doel. “Wij zijn echt dolblij met dit enorme aantal voor Stop Tetanus”, zegt Piet Smit.

Mijlpaal van 1 miljoen voor STOP Tetanus bereikt

Afgelopen najaar ontving Monique van der Ven als ambassadrice van Unicef bij Archeon al de cheque van maar liefst 1 miljoen euro voor ‘Stop Tetanus.

Inzamelacties gaan door in 2017

Kiwanis leden blijven actief met het werven van fondsen voor goede doelen vooral gericht op kinderen. Het doneren van telefoons en cartridges blijft ook in 2017 mogelijk bij de afvalbrengstations in Alphen a/d Rijn en Roelofarendsveen. Hebt u nog een oud mobieltje in de la liggen of een verstofte cartridge op zolder? Lever ‘m in! De opbrengst van de ingeleverde spullen komt in 2017 ten goede aan Kiwanis Kinderfonds.