Jarige Kiwanisclub Arnhem schenkt beeld aan Bio Vakantieoord

Kunstenares Alice Broer

Op zaterdag 11 september jl. heeft burgemeester A. Marcouch (zie foto boven het artikel)  van Arnhem bij Bio Vakantieoord een beeld onthuld in aanwezigheid van de directeur van Bio en de leden van Kiwanis Club Arnhem (KCA)

Het beeld is geschonken door KCA ter gelegenheid van zijn 30 jarig bestaan. Het geeft blijk van de waardering voor de onbetaalbare waarde van Bio Vakantieoord voor gezinnen met een zwaar gehandicapt kind.

Kiwanis club Arnhem  (https://arnhem.kiwanis.nl/ ) voert al 30 jaar projecten en activiteiten uit voor kinderen in Arnhem e.o., onder meer door de armen uit de mouwen te steken op te treden. Bij Bio bijvoorbeeld worden in december en januari de kerstbomen in alle bungalows opgezet en weer afgetuigd. Verder wordt er in het voorjaar veel onderhoud gepleegd aan en rond de bungalows en op het omliggende terrein.

Leden van Kiwanis club Arnhem zijn daarnaast nog actief als vrijwilliger voor de kinderafdeling van ziekenhuis Rijnstate middels het Poppenproject, het AZC in Arnhem-Zuid, Het Omgangshuis en het project LeukOmTeLeren.

Bio Vakantieoord (www.stichtingbio.nl ) is gelegen in de bossen tegenover Papendal en verhuurt ruime vakantiebungalows aan deze gezinnen. Bio is het enige vakantiepark in Nederland dat aangepaste voorzieningen en activiteiten biedt. Zo is er bijv. een zwembad met til-lift en een manege waar ook kinderen met een beperking kunnen paardrijden.

Het onthulde beeld is een bronzen kunstwerk van de kunstenares Alice Broer.

/imagecache/lg/uploads/2021/09/voorzitter-arnhem.jpg

Foto: Joep Wensing van KCA die de kunstenares bedankt

Het is genaamd “De Ontmoeting” en staat symbool voor de ontspanning en liefdevolle zorg die Bio biedt.

Het beeld is een voorstelling van een vrolijk vakantie vierende familie met een kind in een rolstoel. Alleen al dit laatste maakt het beeld tot een uniek kunstwerk.

Na de onthulling van het beeld, met een glas champagne, werd het lustrum door KCA gevierd met een mooie en uitgebreide lunch op het overdekte terras van het clubhuis van de golfclub op Papendal.