Joop Stork oudste Kiwanis lid

Joop Stork begon als jongste internist in 1969 zijn praktijk en werkt nu nog steeds als oudste internist in het land uiteraard met zijn vele oude patienten,hun kinderen en kleinkinderen, maar moet oppassen dat de praktijk niet weer te groot wordt. Voor dit heuglijk feit werd door Dick Walda een boek geschreven over wat er in die 50 jaar allemaal gebeurde en veranderde en de boekpresentatie vond plaats bij Oger in de PC Hooftstraat, want Oger kleedt Joop aan, maar kleedt zich ook uit voor Joop. Het werd een genoeglijke middag deze boekpresentatie nadat een speciale Joop Stork krant deze week al als een verrassing was verschenen. In het boek veel humor, want vertellen van moppen, zingen, bridgen, schaken, pianospelen en entertainer zijn is het tweede vak van Joop geworden. Een recept met een mop zorgt er voor dat er tenminste iedere dag even gelachen kan worden, want een beter medicijn bestaat niet.

Aangezien veel artiesten, collega's, onroerend goedtycoons zijn patiënten zijn en ooit 20% van de Quote 500 onder zijn behandeling waren evenals ambassadeurs en niet te vergeten politici werd het een kleurrijk boek vol anecdotes en humor, waarin aandacht werd besteed aan veel bijzondere mensen zoals Max Tailleur, Maup Caransa, Fons Rademakers, Sylvia de Leur, Marten Toonder, Rinus Michels en nog vele anderen, die er helaas niet meer zijn.

Ooit was Joop erg actief in de VVD als kamercentralevoorzitter, hoofdbestuurslid, voorzitter van de commissie volksgezondheid en niet te vergeten hij stond aan de wieg van de oprichting van de Nierstichting, de sportmedische adviescentra, was bestuurslid van de Diabetesvereniging, voorzitter van de Nederlandse lipidenstichting, liet het instituut Weerklank bouwen voor meervoudig gehandicapte dove kinderen en was enkele malen voorzitter van de Kiwanis Club, waarvan hij in Nederland het oudste lid is.

Ooit liet een bevriende drukker een visitekaartje maken waarop stond: Joop Stork, voorzitter, verder niets. Bij zijn afscheid in ziekenhuis Amstelland sprak Prof Levi op een symposium en zei: Met Joop is de laatste echte internist verdwenen, maar hij is er nog, doet nog praktijk, vooral second opinions uit het hele land en is gelukkig nog oergezond, verzuimde in 50 jaar nooit een dag, werkte vroeger 16 uur per dag met plezier en geniet nu van zijn beide zoons, waarvan Alexander internist werd en Bas fiscalist voor media en entertainment met zijn bedrijf Grey Men. Vier heerlijk kleinkinderen doen zijn vrouw Daniella en hem extra genieten na bijna een halve eeuw huwelijk.

Zijn boek is genoemd naar zijn lijfspreuk: In de tuin des Heeren, groeien rare peren