Jubileumproject Het Vergeten Kind

Hart van Kiwanis

Nieuws van de  lustrumcommissie:

De Kiwanisnieuwsbrief van februari leent zich er bij uitstek voor om aandacht te besteden aan de Week van Het Vergeten Kind. Deze week vindt elk jaar plaats en elk jaar wordt er een actueel thema aan de week gekoppeld.

Dit jaar is het thema: sociaal isolement. Juist in deze ingewikkelde tijd is het van groot belang hier aandacht aan te besteden en bewustzijn te creëren.

Vanuit de lustrumcommissie willen we de campagne graag met jullie delen. Bovendien willen we jullie oproepen om een virtueel hart te plaatsen op de kaart van Nederland. Als je op de link in het bericht van Het Vergeten Kind klikt wordt er een specifiek Kiwanishart geplaatst. We hebben namelijk beschikking over een ‘eigen’ link, waardoor de via die link geplaatste harten een Kiwanisoormerk krijgen. Zo weten we straks hoeveel Kiwanisleden een hart geplaatst hebben.

Deze campagne gaat niet om het inzamelen van fondsen. Deze campgagne gaat concreet over het creëren van bewustzijn. Met de kaart van Nederland en alle daarop geplaatste harten gaat de stichting Het Vergeten Kind naar scholen, gemeenten en jeugdzorg. Op die manier delen zij met de betreffende instanties het feit dat de aanpak van sociaal isolement letterlijk op de kaart komt en dat Het Vergeten Kind juist die kinderen een HART onder de riem wil steken.

De lustrumcommissie heeft inmiddels een hart op de kaart geplaatst door te klikken op

HET HART VAN KIWANIS

Doen jullie mee?

Hartelijke groeten van de lustrumcommissie