KC-Den Haag biedt twee cheques à € 10.000,= aan

Kiwanisclub Den Haag schenkt € 20.000,= aan twee goede doelen voor kinderen in Oekraïne en Guinee.

Met de jaarlijkse chocoladeletteractie van Kiwanisclub Den Haag kunnen nu ook de verlanglijstjes van kinderen in het Oekraïense weeshuis Kotsubinsky en van de kinderen van de vakschool Nimba in de Guineese hoofdstad Conakry, in vervulling worden gebracht.

Op 13 februari 2012 in het Carlton Ambassador Hotel heeft Kiwanis Den Haag twee cheques van elk € 10.000,= overhandigd aan de organisaties ‘ProForKids’ en ‘Nimba’. Erwin van Elst (president van Kiwanisclub Den Haag): “Het is mooi om te zien dat zoveel mensen onze speciale chocoladeletters hebben gekocht, zelfs in deze economisch slechtere tijden. Door de vele ‘sinterklazen’ in Den Haag en omstreken, kunnen wij de wensen van kinderen in moeilijke omstandigheden vervullen”.

De organisatie ProForKids werkt al jaren aan verbetering van de leefomstandigheden van kinderen die in Oekraïne in tehuizen wonen. Dit jaar wil ProForKids het sanitair van het weeshuis Kotsubinsky (300 kinderen) in Cherginiv aanpakken.

In het opleidingscentrum “Centre Nimba” in Conakry (een stad van 1,7 miljoen inwoners), leren 60 gehandicapte kinderen een vak, zodat ze later in hun eigen levensonderhoud kunnen voorzien. De Stichting Nimba wil dit jaar een nieuwe bus aanschaffen.

Zowel het sanitair als de bus kunnen dankzij de chocoladeletteractie van Kiwanis Den Haag nu worden aangeschaft.