KC-Rally 2013 groot succes, 9.000 euro voor stichting hoogvliegers

Zondag 29 september 2013 werd de Kiwanis Classic Rally verreden. Een rally voor klassiekers en moderne cabrio’s die wordt georganiseerd door de serviceclub Kiwanis Drachten en als doel heeft geld te genereren voor goede doelen. Bij Kiwanis Drachten staat het goede doel altijd gericht op het kind. Ook ditmaal was het goede doel de Stichting Hoogvliegers.

De start was bij het Fletcher Hotel De Börken in Dwingeloo waar de deelnemers zich eerst konden laven aan een rijkelijk voorzien ontbijtbuffet. Zo konden zij met een goed gevulde maag aan de ochtend etappe van de rally beginnen.

Deze werd verreden in een tweetal klassen, namelijk de sportklasse voor de ervaren rallyrijders en de toerklasse voor de beginners. Om half elf vertrokken de eerste rijders in de sportklasse onder een stralende zon die de rijders verder de gehele dag trouw zou blijven

De route voerde langs prachtige wegen van het Fries Drentse Wold en de ochtend etappe eindigde in Veenhuizen waar de lunch werd genuttigd in Maallust. Deze bijzondere en sfeervolle locatie herbergt een ambachtelijke bierbrouwerij welke tijdens de lunchpauze kon worden bezichtigd, evenals de naastgelegen kaasmakerij. De deelnemers hebben van deze mogelijkheid volop gebruik gemaakt.

De middag etappe ging wederom langs een schitterende route richting Beetsterzwaag waar werd gefinished bij Pannekoeken Restaurant Baboeshka. Dankzij het schitterende weer konden de rijders op het sfeervolle terras eerst nog genieten van een versnapering alvorens naar binnen werd gegaan voor het buffet. Dit was bij Baboeshka in prima handen want er werden gretig meerdere rondjes langs de buffettafel gemaakt. Hulde aan Baboeshka!

Uiteraard was er ook een uitslag en deze werd met veel verve door de rallycommissievoorzitter Harrie Hofstra bekend gemaakt.

Winnaar in de sportklasse werd de equipe Van der Werf/Neerhof welke uit handen van de voorzitter de wisselbeker in ontvangst mocht nemen. Tweede en derde werden respectievelijk de equipes Wiersma/Boers en C.Tolman/A. Tolman

De toerklasse werd gewonnen door de equipe Poelman/Poelman, met als tweede de equipes Loonstra/Bootsma en A.Tolman/Y. Tolman – v.d. Akker.

Op de website www.kc-rally.eu vindt u de foto’s van de rally alsmede de volledige uitslag.

Voorzitter Harrie Hofstee sprak na de prijsuitreiking nogmaals zijn oprechte dank uit aan de sponsoren en rally rijders dankzij wie deze rally mogelijk is. Want daar ging het allemaal om: het op aangename wijze geld genereren voor een goed doel. Ook daarin zijn we ondanks het economisch wat tegenzittende tij weer prima in geslaagd. Hoewel de balans nog niet helemaal is opgemaakt verwachten wij dit jaar weer een bedrag van € 9.000 aan de Stichting Hoogvliegers te kunnen overmaken.

Deelnemers en organisatie kunnen terugzien op een in alle opzichten fantastisch geslaagd evenement. Een woord van dank is op zijn plaats voor alle sponsoren; zonder hun hulp en financiële bijdragen is het niet mogelijk een dergelijk evenement tot een succes te maken.

De Stichting Hoogvliegers is een landelijk opererende stichting die chronisch en (zeer) ernstig zieke kinderen uit hun geïsoleerd bestaan wil halen door hen in staat te stellen een rondvlucht in hun eigen omgeving te maken. Het is onvoorstelbaar hoeveel indruk dit op deze kinderen maakt, ook al omdat - als het even kan - de kinderen in staat worden gesteld zelf de controls te hanteren. Het hele gebeuren maakt op deze kinderen een onuitwisbare indruk en doet ze voor even hun ziekte en zware bestaan vergeten. Kijk voor meer informatie op www.stichtinghoogvliegers.nl en volg de publicaties over de te houden Hoogvliegersdag in Drachten via de pers en de websites van de serviceclub www.kiwanis-drachten.nl en www.kc-rally.eu.