Kinderen met kanker meer veerkracht door Golf!

Uit eigen ervaring weet Robert Kalkman dat samen plezier hebben en ook presteren met je eigen lijf een sterke invloed heeft op je mentale en lichamelijke veerkracht. Erg belangrijk wanneer je kanker krijgt, en bijzonder belangrijk wanneer je kind bent.

Robert Kalkman was een talentvolle profvoetballer. Zijn droom veranderde echter in een nachtmerrie toen er botkanker in zijn rechterbeen werd geconstateerd. Met een binnenwaartse prothese ging hij golfen en werd PGA-Golfprofessional. De Robert Kalkman Foundation organiseert golf fun clinics voor kinderen en jongeren met kanker en/of een beperking. Tevens worden er golfsimulatoren geplaatst om de jeugd ook indoor de mogelijkheid te bieden met golf in aanraking te komen en verzorgt de Robert Kalkman Foundation de benodigde materialen en hulpmiddelen. Vier jaar geleden is Robert zijn been uiteindelijk geamputeerd, maar hij golf swingend op één been! Voor meer informatie : www.robertkalkmanfoundation.com

De Kiwanis Driebergen-Heuvelrug steunen de Robert Kalkman stichting al wat langer. Dit jaar organiseerden zij in samenwerking met een aantal zeer betrokken ondernemers een bijzonder golftoernooi op een van de topgolfbanen in Nederland (The Dutch) waar Robert vertelde over zijn bijzondere werk om ernstige zieke kinderen een mentale steun in de rug te bieden. Dat resulteerde in een netto bedrag van € 25.000 die de Kiwanis deze week overhandigde aan de een-benige Kalkman (zie foto).

De doelstelling om 10 golfclinics per jaar te organiseren is hier mee ook dit jaar weer haalbaar.

De Kiwanis Driebergen stimuleren ook hun zusterclubs om Robert Kalkman te steunen in de volle overtuiging dat zieke kinderen mentale kracht nodig hebben om meer kans op genezing naar zich toe te trekken.