Kiwanis app op Android smartphones vanaf Android 3.0

Op een recente vergadering van het Algemeen Bestuur van Kiwanis Nederland werd gemeld dat de Kiwanis app bij het opstarten op Android smartphone soms crasht. Op een andere Androïd smartphone bleek de Kiwanis app eveneens te crashen. De foto laat zien wat er dan te zien is.

Bij nader onderzoek bleek dat

1. Dit probleem zich alleen voordoet op oudere Androïd smartphones en niet op iPhones van Apple.
  2. Oudere versies van Androïd kunnen niet goed omgaan met het beveiligingscertificaat dat toegang tot de persoonsgegevens op de server verschaft. Vanaf Androïd versie 3 (uitgegeven op 24 feb 2011) is dit probleem opgelost (meest recente release van Androïd is overigens versie 4.3).

Gebruikers van de Kiwanis app op Androïd smartphones wordt bij bovengenoemde storing met de Kiwanis app aangeraden na te gaan of het juiste release van Androïd op hun smartphone aanwezig is en zonodig een update naar versie 4 uit te (laten) voeren. Raadpleeg altijd (de website van) je leverancier. Maak altijd een backup van je smartphone op een PC alvorens te beginnen.

De Kiwanis app geeft toegang tot

• het laatste nieuws van Kiwanis clubs en het landelijke bestuur
  • de landelijke agenda
  • Overzicht van alle clubs
  • Directory met alle leden inclusief contactgegevens (een normale login is dan vereist)

De Kiwanis app is gratis downloadbaar in Apple’s Appstore of Google’s Play (voor Android smartphones). Er zijn op dit moment geen concrete plannen de app beschikbaar te maken op andere platforms (zoals Blackberry en Windows).

Paul Brackel
Secretaris van Kiwanis Nederland