Kiwanis Business Golftoernooi 14 oktober 2019 Persbericht

Golfers schenken € 6.000,-- aan
Jeugddorp De Glind

Ondanks de slechte weersvoorspellingen gingen meer dan 40 golfers de baan in voor een rolstoelbusje voor meervoudig gehandicapte kinderen

Op 14 oktober organiseerde Kiwanis Hilversum-Baarn haar derde Business Golftoernooi op de Goyer Golf & Country Club te Eemnes. Ruim 40 deelnemers zetten zich in om Jeugddorp De Glind te helpen aan een rolstoelbusje voor meervoudig gehandicapte kinderen.

De weersvoorspellingen waren ronduit beroerd: het zou de hele dag regenen. Maar kennelijk hadden de weergoden wel waardering voor de inzet van bedrijven uit de omgeving van het Gooi en Barneveld: ze lieten het bij een buitje van een kwartier. Aan het eind van de middag kon de uitslag zelfs op het terras plaatsvinden en de prijzen van o.a. Mol wijnen en Spandersbosch uitgereikt.

Waarom een rolstoelbusje?

Tijdens het diner hield Gerry Nutters van Jeugddorp De Glind een presentatie. Het is een bijzonder dorp waar uithuisgeplaatste kinderen kunnen opgroeien in een vast gezin en binnen een normale dorpsomgeving. Het verschil met een instelling is dat kinderen hier vaste ouders en “broers en zussen” hebben waaraan ze zich kunnen hechten. Onder die kinderen zijn meervoudig gehandicapte kinderen. Met een rolstoelbusje kunnen ook die meedoen met uitjes en hun horizon verbreden, maar daarvoor zijn ze afhankelijk van donaties.

Betrokken deelnemers

Dankzij sponsoring van De Goyer en haar Golfshop konden de Kiwanis ook een aantal greenfees veilen. Door leden van Kiwanis Hilversum-Baarn werd een roei-clinic met aansluitende picknick ingebracht. En als klapstuk bood een van de deelnemers een sloepentocht voor 10 personen naar Sail 2020 aan.

Er werd enthousiast geboden zodat er uiteindelijk een cheque van € 6.000,-- kon worden overhandigd.

Gerry Nutters kon de aanwezigen vertellen dat zij via een stichting een verdubbeling van dit bedrag kan realiseren, zodat De Glind uiteindelijk € 12.000,-- tegemoet kan zien als bijdrage voor hun rolstoelbusje.

"De enthousiaste club mensen die aanwezig was op deze avond was duidelijk betrokken bij onze missie. Wij zijn dankbaar voor de mooie samenwerking met Kiwanis Hilversum-Baarn", aldus Gerry Nutters. Zij bedankte de deelnemers aan het Kiwanis Golftoernooi voor hun sportieve steun aan Jeugddorp De Glind en de kwetsbare uithuisgeplaatste kinderen.