Kiwanis Club Almelo doneert 17.000 euro aan twee lokale kinderprojecten 'Warme Winter' en 'Verjaardag in de maak'

Onderstaand publicatie in Dagblad Tubantia

Kiwanis Club Almelo doneert 17.000 euro voor winterjassen en verjaardagsfeestjes.
Het is een flink bedrag dat Kiwanis Club Almelo doneert aan twee lokale projecten die zich inzetten voor kinderen in armoede. Er gaat in totaal 17.000 euro naar de initiatieven 'Warme Winter’ en ‘Verjaardag in de Maak'. Het geldbedrag werd sinds afgelopen oktober ingezameld.

Het bedrag werd opgehaald door de in totaal 27 leden van de serviceclub die met fundraisers geld ophaalt voor goede doelen. Beide projecten zijn onderdeel van het Armoedepact Almelo. Daarin werken verschillende organisaties samen om armoede in de stad terug te dringen.

Met het geld dat is opgehaald voor het 'Warme Winter’ project zijn in oktober 2022 in totaal 217 nieuwe, warme winterjassen gedoneerd aan onder andere Voedselbank Almelo, Oekraïense kinderen in Huize Alexandra en aan de Kleding- en schoenenbank Ezra. ‘Verjaardag in de Maak’ helpt gezinnen in armoede met het vieren van een verjaardagsfeest van een kind van zes tot twaalf jaar.

Foto gemaakt tijdens Walking Dinner Almelo, een van de projecten waarmee de Almelose serviceclub geld binnenhaalt om goede doelen te sponsoren (Foto Tubantia)
Yvet Maassen 23-04-23, 19:09 Laatste update: 24-04-23, 09:25