Kiwanis club Eindhoven zoekt nieuw elan

Kiwanis Club Eindhoven bestaat 37 jaar, heeft een aantal mooie jaren gehad, met veel plezier, leerzame programma’s gedaan en goede projecten gedraaid. Zo’n jaar of 10 geleden waren we nog met 29 leden. In 2004/5 zijn we van locatie veranderd (van Veldhoven naar Eindhoven) en van avond (van woensdag naar dinsdag). Vanaf dat moment zijn we meer intern georiënteerd geraakt. De laatste jaren hebben we als service club zelfs helemaal geen serviceprojecten meer gedaan. Dit jaar hebben we de patstelling doorbroken en zijn we nog maar met vier leden overgebleven. Slechts wij vier wilden door met serviceprojecten!

Drie uitgangspunten voor het vervolg van Kiwanis Club Eindhoven

1. Wij geloven in de (Kiwanis) service doelstelling, wij geloven niet dat
- er in onze regio geen maatschappelijke noden meer zouden zijn m.b.t. kinderen
- de maatschappij/overheid ze allemaal effectief zou oppakken….
Er blijven gaten vallen, eerder meer dan minder!

2. Wij geloven in een club in de regio Eindhoven! Het kan toch niet zo zijn dat er in onze regio geen Kiwanis club is. Als er 9 Rotaries en 9 Ronde Tafels zijn, waarom zou er dan geen Kiwanis club kunnen zijn?!

3. We geloven dat er in de Kiwanis Club Eindhoven verder géén plaats is voor ons, de vier leden van nu; drie van ons vier zijn ouder dan 70! We geven alle ruimte aan de jongere generatie!

Kansen voor Kiwanis Club Eindhoven
Ontwikkeling gaat gepaard met crises. In het Chinees bestaat het woord crisis uit twee tekens, een voor probleem, een voor kans. Wij zien de situatie waarin de Kiwanis Club Eindhoven nu verkeert als een kans! Een grondregel bij de Round Table en bij de Junior Kamer is dat je tot je 40-ste lid kunt zijn, bij de Ladies’ Circle tot je 45-ste. Tegen die leeftijd is de vraag wat je verder doet. Een van de opties is overstappen naar de Kiwanis International.

Kiwanis Club Eindhoven zoekt leden die de club nieuw elan kunnen geven
In onze specifieke situatie zoeken we de mensen (o.a. bij de hierboven genoemde service clubs) die de ontwikkeling van de Kiwanis Club Eindhoven willen gaan leiden; en die service projecten willen gaan doen. Uiteraard zijn leden zonder service club verleden ook van harte welkom.

Wie wil kans pakken, m.a.w.
- Wie (binnen de hierboven genoemde serviceclubs) loopt tegen de 40/45 jaar?
- Wie wil gaan voor serviceprojecten voor kinderen?
- Wie wil Kiwanis Club Eindhoven gaan ontwikkelen en leiden?

Heb je nadere vragen of belangstelling, dan kun je bellen met Sjaak Evers (040-2834262) of mailen via sjaak.evers@onsneteindhoven.nl.

Belangstellenden willen we in het voorjaar van 2012 bij elkaar halen om met hen te verkennen of zij met elkaar dit avontuur aan willen gaan!

Leo Schmitt,
Rene van Gerwen,