Kiwanis Club Utrecht presenteert kinderboek Het Mysterie van de zwarte mantel

Schrijfster Martine Letterie schreef twee kinderboeken over de Vrede van Utrecht: Gevangen op een kasteel (juni 2012) en het nieuwe, spannende boek Het mysterie van de zwarte mantel. Het mysterie van de zwarte mantel wordt 12 oktober 2012 in ontvangst genomen door burgemeester Wolfsen van Utrecht. Bij het boek verschijnt een stadswandeling die je leidt langs de plekken uit het verhaal!

“Utrecht 1712. Marie vangt verdachte woorden op, als ze haar vriend Dirk een rondleiding geeft in het rariteitenkabinet van haar vader. Ze kan niet zien wie het zegt: de man is gehuld in een grote zwarte mantel en zijn hoed werpt een schaduw over zijn gezicht. Dirk komt werken voor de krant die Maries vader uitgeeft. In die krant moet veel geschreven worden over de diplomaten en gezanten die uit heel Europa naar de stad Utrecht komen, om daar een internationale vrede te schrijven. De man met de zwarte mantel wil de vrede tegenhouden, en hun land een slechte naam bezorgen. Wie is hij? En kunnen Marie en Dirk zijn gevaarlijke plannen voorkomen?”

Perspresentatie
Op vrijdag 12 oktober 2012, tijdens de Kinderboekenweek, is in het Utrechtse stadhuis om 13.30 uur de perspresentatie van het boek Het mysterie van de zwarte mantel. Het boek is een samenwerking van Vrede van Utrecht, Uitgeverij Leopold, Kunst Centraal en Kiwanis Club Utrecht. Martine Letterie zal vertellen over haar boek en beantwoordt vragen van de aanwezige leerlingen van een aantal basisscholen uit Utrecht. Wilt u ook aanwezig zijn met uw (klein)kinderen? Meld u dan vooraf aan door een mail te sturen naar maartjevandoorn@vredevanutrecht.nl. Er is beperkte capaciteit, dus wees er snel bij!

Doel is om kinderen te betrekken bij stad en regio Utrecht
Initiatiefnemer tot het laten schrijven van een kinderboek over Vrede van Utrecht is Kiwanis Club Utrecht. Het doel van deze Kiwanisclub is om kinderen te betrekken bij stad en regio Utrecht. Kiwanis Club Utrecht zet het boek in als middel en niet als doel. De financiering voor het boek komt uit de opbrengst van de vorige Kiwanis Kunstveiling Utrecht. Bij het boek wordt door Kunst Centraal lesmateriaal ontwikkeld voor scholen uit de provincie. Het boek en lesmateriaal is aan te vragen via educatie@vredevanutrecht.nl. Het boek is tevens verkrijgbaar in de boekhandel.

Voor meer informatie zie: