Kiwanis Club Utrecht start crowdfunding voor locatietheater Het Mysterie van de Zwarte mantel

In 2012 verscheen het kinderboek “Het Mysterie van de Zwarte mantel” van Martine Letterie op initiatief van Kiwanis Club Utrecht en met hulp van Stichting Vrede van Utrecht. Deze kinderroman speelt zich af in 1713 in de stad Utrecht, en vertelt het verhaal van twee kinderen die op hun manier betrokken zijn bij de het hele proces van de Vrede van Utrecht. Het boek is speciaal geschreven om ook voor kinderen duidelijk te maken wat dit Vredesverdrag nu eigenlijk precies was, wat de impact was voor Europa en wat het betekende voor de stad Utrecht.

Met dit nieuwe project willen we meer Utrechtse kinderen bereiken om ze te betrekken bij de stad. Het is een samenwerking van Kiwanis Club Utrecht met Zimihc, Stichting Vrede van Utrecht, Uitgeverij Leopold en Wegener Media. We gaan het boek Het Mysterie van de Zwarte mantel van Martine Letterie beter benutten en meer stimuleren om het boek in 2013 te lezen. Dat doen we met een uitvoering van het boek op een cruciaal moment, tijdens de herdenking van de Vrede van Utrecht in 2013. Op 14 september tijdens Open Monumentendag een open voorstelling voor kinderen, ouders en grootouders. En in de week daarna voorstellingen voor groepen 7 en 8 van Utrechtse basisscholen.

De voorstelling heeft als doel om kinderen die normaal niet zo betrokken zijn bij hun stad, en die in buitenwijken als Overvecht en Kanaleneiland wonen, te betrekken bij hun omgeving en te steunen in hun ontwikkeling.

We starten fundraising om de theatervoorstelling op zes locaties in de historische binnenstad mogelijk te maken.

Hiervoor benaderen we fondsen, sponsoren maar ook starten we een actie crowdfunding.

Graag steun voor dit mooie project, zie hiervoor de toelichting op www.kiwanisutrecht.nl en www.utrechtvoorcultuur.nl

Martine Letterie is ambassadeur voor dit project en vertelt erover op een filmpje op de website.