Kiwanis Club Young Professionals overhandigen cheque van 7000 euro aan Stichting Kinderdroomwens

De jongens van Kiwanis Club Young Professionals Nijmegen kunnen terugkijken op een prima jaar 2016. Vanavond hebben zij een cheque ter waarde van 7000 overhandigd aan Monique Hogenboom van Stichting Kinderdroomwens.

Deze stichting zet zich in voor kinderen in de leeftijd van 6 tot en met 18 jaar die een ernstig trauma hebben. Denk daarbij aan het verlies van een broertje of zusje, verlies van een ouder, het lijden aan een langdurige of ernstige ziekte, misbruik en mishandeling. Daarnaast is Stichting Kinderdroomwens actief in het ondersteunen van getraumatiseerde jongeren in de leeftijd van 15 tot en met 25 jaar die vastgelopen zijn in de maatschappij of met zichzelf in de knoop zitten en richting nodig hebben in het leven.

Twee goede doelen in 2017

Ook in 2017 gaat Kiwanis Club Young Professionals Nijmegen zich weer inzetten voor het goede doel. Dit jaar pakken zij het anders aan door maar liefst twee goede doelen te steunen. Voor 2017 is ook gekozen voor Stichting Liz en het Ronald McDonald Huis Nijmegen. Stichting Liz leert kinderen zonder beperking dat er kinderen zijn die anders zijn, dat ze niet eng of raar zijn, maar leuk om mee te spelen en voor te zorgen. Het Ronald McDonald Huis Nijmegen biedt uitkomst aan ouders en familieleden van ernstig zieke kinderen met een ‘thuis ver van huis’, vlak bij het ziekenhuis.