Kiwanis Doedag award 2013. De winnaar is . . . .

Op 6 april jl. werd wereldwijd de Kiwanis Doedag gehouden. Ook in ons land deden flink wat clubs mee. Henny Beuving (gouverneur-elect) heeft ter promotie een Award met bedrag van € 1000 uitgeloofd voor het leukste / meest aantrekkelijke doe-project. Vijftien Kiwanis clubs meldden zich aan. Kiwanisclubs Roosendaal samen met Wouw-Zoomvliet hebben de award gewonnen met hun FRUITACTIE waarbij zij 7500 fruitpakketten uitreikten op 37 lagere scholen ter bestrijding van obesitas.
De inzendingen van andere Kiwanisclubs waren niet minder goed; zij eindigden gezamenlijk op de tweede plaats. De andere deelnemende clubs waren: KC Weert, KC Vlissingen, KC Steenbergen, KC Goes de Bevelanden, Kiwanis Clubs in divisie 13, KC Rotterdam, KC Rotterdam-Zuid, Young Professionals Bronsgroen Zuid Limburg, KC Kerkrade-Landgraaf, KC Barendrecht, KC Leiden-Sleutelstad, KC Schiedam, KC Zutphen, KC Enschede-Twente en KC Groningen. Zij gingen bijvoorbeeld met kinderen naar een kindermusical of een verkeerspark, knapten een kinderspeeltuin op, hielden een gezellige middag met ouderen, maakten een lange wandeling met mensen in rolstoel, enz. Veel creativiteit. Hulde aan alle deelnemende clubs!
Het plan is een leuke flitsende video te (laten) maken van het beeldmateriaal dat we gekregen hebben van deze dag om promotie voor Kiwanis mee te doen. Ook van andere onderwerpen willen we video's maken (Fundraising bijvoorbeeld). We zoeken daarom zelf geschoten beeldmateriaal met lachende Kiwanis die actief bezig zijn projecten uit te voeren. Je kunt video materiaal altijd inzenden naar Promotie.KiwanisNederland@gmail.com.
Volgende jaar is er weer een Kiwanis Doedag op zaterdag 5 april 2013. Plan die dag in. We hebben dan weer een award 2014.