Kiwanis Eierfestijn, 1e paasdag 2014 voor Stichting Leergeld

Tijdens het Eierfestijn van Kiwanis Drachten, is er een grote eierzoekwedstrijd voor kinderen, tot en vanaf 6 jaar. Ook kun je Ei-sjoelen en Ei-verven. De entree voor het Eierfestijn is per kind € 4,- en per ouder/begeleider € 2,-. De opbrengst van het Kiwanis Eierfestijn gaat helemaal naar Stichting Leergeld in Drachten.

Datum en tijd:
1e Paasdag • 9:13 uur

Wat doet Stichting Leergeld?

Er leven in Drachten veel gezinnen met weinig geld. Gezinnen met kinderen die niet of onvoldoende mee kunnen doen aan activiteiten op of na school (sport, muziek, computeren etc.). Er zijn nu helaas niet genoeg voorzieningen om al deze kinderen te helpen, zodat ze niet met hun vriendjes of vriendinnetjes mee kunnen doen. Stichting Leergeld wil deze kinderen graag helpen zodat ze zich niet buitengesloten voelen. Het motto van Stichting ‘Leergeld’ is dan ook: "Alle kinderen mogen meedoen, want nu meedoen is straks meetellen".

Zie www.leergelddrachten.nl

Wat is De Naturij?

Het is de kinderboerderij en het Natuur- en Educatiecentrum aan de Oude Slingeweg in Drachten. Daar vind je behalve dieren, een verkeerstuin, een vllinderhuis en een speelhal. Op eerste paasdag organiseert Kiwanis een grote eierzoektocht!

Kijk voor informatie op: www.naturij.nl

Wat doet Kiwanis Drachten
Naast landelijke en wereldwijde projecten organiseert Kiwanis Club Drachten projecten voor doelen in eigen omgeving. Met de opbrengst van het Kiwanis Eierfestijn geeft Kiwanis Drachten de opbrengst aan Stichting ‘Leergeld’, zodat zij kinderen in en om Drachten kunnen helpen leuke dingen te doen, die zij zonder deze hulp niet zouden kunnen doen.