Kiwanis Enschede schenkt tafeltennistafel aan kinderen taalschool IOK de Globe

Tijdens zijn bezoek aan basisschool IOK de Globe in Enschede, maandag 5 december jl., had Sinterklaas een speciale verrassing in petto voor de kinderen van deze school. IOK de Globe is een taalschool voor anderstalige kinderen in Enschede en omgeving. Namens serviceclub Kiwanis Enschede Twente mocht de Sint deze school een nieuwe buiten tafeltennistafel aanbieden. Een verrassing waar de school en de kinderen niet op hadden gerekend.

Elk jaar organiseert Kiwanis Enschede Twente een Sinterklaasactie voor kinderen op een geselecteerde school in Enschede. Met name voor kinderen die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Eerder waren basisschool Het Pathmos en basisschool park Broekheurne de gelukkigen. Dit jaar is gekozen voor IOK de Globe aan de Dr Benthemstraat in Enschede, omdat op deze school veel kinderen van vluchtelingen zitten.

Kiwanis Enschede Twente heeft 15 bedrijven bereid gevonden om dit initiatief financieel te ondersteunen. Hierdoor kwam het geld beschikbaar om de tafeltennistafel met toebehoren aan te schaffen en te laten plaatsen op het speelplein van de school. Kiwanis Enschede Twente is een Serviceclub die zich - door fondsenwerving en zelfwerkzaamheid inzet voor noden van kinderen.