Kiwanis geeft 1 miljoen euro voor Stop Tetanus

UNICEF ambassadeur Monique van de Ven nam zaterdag 17 september, tijdens het Kiwaniscongres in Archeon te Alphen aan den Rijn, een cheque van 1 miljoen euro in ontvangst van serviceclub Kiwanis. De bijdrage, het resultaat van vijf jaar lang inzamelingsacties, is specifiek bestemd voor het tegengaan van neonatale tetanus.

De cheque, die onder luid tromgeroffel door twee Romeinse legionairs werd binnengedragen, vormt de symbolische afsluiting van het 5-jarige partnership tussen Kiwanis en UNICEF Nederland. Naast bestuursleden van Kiwanis, en enkele UNICEF medewerkers was ook Liesbeth Spies, burgemeester van Alphen aan den Rijn, hierbij aanwezig.

Op de foto van links naar rechts; Gert van Lieshout, voorzitter Stop Tetanus commissie, Henk Oostdam, gouverneur van Kiwanis district Nederland, Sue Petrisin, presedent Kiwanis International, Monique van de Ven, ambassadeur UNICEF.