Kiwanis Goes de Bevelanden schenkt fietsen aan Stichting Leergeld

Serviceclub Kiwanis Goes de Bevelanden heeft aan een aantal kinderen via Stichting Leergeld Oosterschelderegio een fiets geschonken. Symbolisch werd deze week door afgevaardigden van Kiwanis een fiets overhandigd aan de heren Huiskes, bestuurslid en van Hasselt, coördinator van de Stichting Leergeld Oosterschelderegio.

Kiwanis, een wereldwijd opererende serviceclub organiseert jaarlijks diverse activiteiten om geld in te zamelen. Dit geld wordt ingezet voor goede doelen. Het gaat bij Kiwanis om met zorg gekozen doelen waarbij veelal kinderen centraal staan. Regionaal of aanhakend bij een landelijk of een internationaal project.

Stichting Leergeld heeft als missie het voorkomen van sociale uitsluiting van kinderen uit gezinnen met minimale financiële middelen. Leergeld biedt kansen aan kinderen in de leeftijd van 4 tot 18 jaar om te kunnen deelnemen aan binnen- en buitenschoolse activiteiten. Hierdoor kunnen ook deze kinderen hun sociale vaardigheden en kennis zo optimaal mogelijk ontwikkelen en later als volwassenen volwaardig participeren in de samenleving. Door deze kinderen nu niet buiten te sluiten, wordt bovendien voorkomen dat de maatschappij er later duur "leergeld" voor gaat betalen. Ieder jaar worden in de Oosterschelderegio zo ongeveer 300 kinderen geholpen

Het motto van Leergeld is: "Alle kinderen mogen meedoen, want nu meedoen is straks meetellen".

Een motto waar door Kiwanis Goes de Bevelanden graag ondersteuning aan wordt gegeven. In verschillende fases is dit dan ook gebeurd in de vorm van het schenken van fietsen aan kinderen die via Leergeld kansen geboden krijgen.

Op de foto de overhandiging van een van de fietsen aan de heren Huiskes en Van Hasselt van Stichting Leergeld Oosterschelderegio.

Meer informatie: www.leergeld.nl

St. Leergeld Oosterschelderegio: tel: 06-389 303 71