Kiwanis heerhugowaard reikt 2 cheques van 1.500 euro uit

Kiwanis Club Heerhugowaard e.o. heeft op woensdag 7 december jl. 2 cheques uitgereikt van elk € 1.500,- aan de inmiddels landelijk opererende stichting Oppepper4all en de Voedselbank Alkmaar en omstreken. Deze uitreiking vond plaats in het gebouw van de Voedselbank aan de Pettemerstraat in Alkmaar.

De Kiwanisclub heeft de fondsen geworven middels de verkoop van banketletters, gemaakt door paterserie A.C. de Boe uit Alkmaar en het inzamelen van lege cartridgers en toners.

De voorzitter van Kiwanis Club Heerhugowaard e.o. Jan Blok overhandigde de cheques aan mevrouw Ria Paauw van de Stichting Oppepper4all en de heer Emmaneel van de Voedselbank.
Voor beide instellingen is dit bedrag een belangrijke bijdrage.

Stichting Oppepper4all

De stichting Oppepper4all realiseert wensen van chronisch zieken van alle leeftijden om een onvergetelijke wensdag op maat mogelijk te maken. Deze van oorsprong Noord-Hollandse (nu landelijk) stichting geeft hen ontspanning, blijheid en kracht voor een vaak onzekere toekomst.

Voedselbank Alkmaar

De andere cheque van 1500 euro voor de Voedselbank Alkmaar en omgeving is een bijdrage voor de aanschaf van nieuwe of vervangende apparatuur voor de Voedselbank.

Voedselbank Alkmaar en omstreken wil groeiende armoede bestrijden door wekelijks voedselpakketten uit te delen aan mensen, die financieel niet rond kunnen komen. Daarnaast wil de Voedselbank door het inzamelen en uitdelen van overtollig voedsel verspilling tegengaan. Voedselbank Alkmaar en omstreken deelt wekelijks een gratis voedselpakket uit aan huishoudens als aanvulling op hun krappe budget.

De levensmiddelen zijn afkomstig van bedrijven en particulieren uit de gemeente. Het gaat om kwalitatief goed voedsel dat via gangbare verkoopkanalen niet meer kan worden verkocht en daarom vernietigd zou worden.