Kiwanis Heerlen wandelt voor potten en pannen voor Adelante en haalt E 2.500,=...

Kiwanis Heerlen wandelt voor potten en pannen voor Adelante en haalt E 2.500,= op

Wafels in hartvorm gebakken door de kinderen van Adelante.

Op 15 mei jl. organiseerden de leden van Kiwanis Heerlen een wandeldag met diverse themawandelingen in en door Heerlen met als doel geld op te halen voor de nieuwe opleidingskeuken van zorginstelling Adelante in Houthem St. Gerlach. Adelante heeft, een jaar na dato, nog steeds te kampen met de gevolgen van de watersnoodramp in juli 2021. De opbrengst van deze wandeldag dat aan het eind van de dag bekend werd gemaakt, was dan ook méér dan welkom.

De weergoden waren ons deze zondag heel goed gezind. Het zorgde ervoor dat er alleen maar blije en vrolijke mensen aankwamen die heel veel zin hadden in een van de mooie ochtend- en middagwandelingen die de deskundige gelegenheidsgidsen voor deze dag hadden uitgezet. Na heerlijke koffie en vlaai genoten de wandelaars van hun wandeling: er was keuze uit o.a. een architectuurwandeling met gids Ton van Mastrigt, een wandeling met Wiel Regtop die vertelde over het rijke verleden van de historische mijnwerkerswijk rond de Molenberg, een street art wandeling door het centrum met gids Sanne Gijsbers, een wandeling door het Romeins kwartier met Marc Hermans, een kinderspeurtocht door het prachtige Caumerdal en een wandeling met Jo Peeters die vertelde over de gang van het water van de Caumerbeek, de beek die helaas ook het prachtige huis van ons lid Luc, De Caumermolen, onder water liet lopen.
Deze prachtige wandelingen met verrassende verhalen van de gidsen zorgden ervoor dat de wandelaars enthousiast terugkwamen en meteen de vraag stelden of er binnenkort nog een herhaling te verwachten was. Dat gaf ons natuurlijk een goed gevoel.
De wandelaars én gidsen werden tussen de middag getrakteerd op een heerlijk klaargemaakte lunch door de kinderen van Adelante en elke wandelaar kreeg ook nog een wafel in hartvorm mee voor onderweg. Oók gebakken en klaargemaakt door de kinderen van Adelante.
Een warme en prachtige wandeldag sluit je natuurlijk af met een bbq en dus werden de wandelaars getrakteerd op heerlijke bbq-geuren en een koel drankje bij terugkomst. Rond 16.00 uur startte de tombola met prachtige prijzen als een kinderfiets aangeboden door Slijterij Rob, een tegoedbon voor een nieuw paar LOWA-wandelschoenen, een pedicurebehandeling bij Schoonheidssalon Annet, paraplu's en ook dinerbonnen van de plaatselijke toko Patja.
Maar natuurlijk wachtte iedereen met spanning op het bedrag wat Kiwanis Heerlen samen met de wandelaars én sponsoren kon schenken aan Adelante Kind & Jeugd.....
Paul Leentjens, manager bij Adelante, mocht een cheque ontvangen van maar liefst E 2.500,=. Een prachtig bedrag wat onder luid applaus overhandigd werd. Dit bedrag kan Adelante goed besteden aan een nieuwe keukeninventaris voor de opleidingskeuken voor de kinderen van Adelante.

Een mooi slot van een prachtig mooie wandeldag op het buitenterrein van een bijzondere locatie in Heerlen, de Caumermolen, het huis van ons lid Luc.