Kiwanis Heerlen/Maastricht 40 jaar!

Een club, die haar 40e verjaardag kan vieren, is nog ( even) een zeldzaam verschijnsel in het District. Kc Heerlen/Maastricht kan dat. De oudste club van Limburg en nr 4 in de Districts ranking. Een vitale club met 27 leden met een gemiddelde leeftijd van 56 jaar, een prima mix van oud en jong. Het oudste lid is 88 jaar en het jongste 34 jaar.

De clubactiviteiten kennen een hoge attendance en het jaarprogramma bevat een groot aantal tradities zoals nieuwjaarsborrel, een zomersouper, een eindejaarsdiner, een jumelage met een Vlaamse club, een clubweekend, kassawerk voor het culinaire festijn het Preuvenemint in Maastricht, de Cannerberglezing, een jaarlijkse concert met jonge musici, een wijnverkoopproject en een kerstpakkettenactie, dit alles naast de maandelijkse clubvergaderingen en programmaavonden. Kenmerkend is dat ook de partners sterk bij alle activiteiten worden betrokken en deze onder de speelse naam, Kiwinettes, zich bij tijd en wijle apart ontmoeten.
Het 8e lustrum werd gevierd met een driedaagse lustrumreis naar Friesland, waarbij ondermeer een ontmoeting plaats vond met leden en partners van Kc Leeuwarden.

Jan Volleberg
Maastricht