Kiwanis helpen bij Preuvenemint in Maastricht

Het Preuvenemint 2012 zit er weer op.

Vier dagen lang van 23 t/m 26 augustus was het Vrijthof in Maastricht wederom het middelpunt van het grootste culinaire buitenfestival van ons land. Een deel van de opbrengst van dit jaarlijkse festijn, gaat naar goede doelen. In de 31 edities die tot nu hebben plaats gevonden, is bijna 4 miljoen euro geschonken aan deze doelen.

Tradtioneel leverden Kiwanisclubs uit de divisie 8, Maastricht Mergelland, Heerlen/Maastricht, Valkenburg Charlemagne, Valkenburg aan de Geul, Meerssen Gloriette en de Young Professionals Bronsgroen Zuid-Limburg hun medewerking.

Gedurende 4 dagen verzorgden zij samen met andere serviceclubs uit Maastricht en omgeving in de kassa's de verkoop van de preuvenelappen, het betaalmiddel op dit evenement. De Stichting Hulpfonds Preuvenemint , waarin alle genoemde clubs vertegenwoordigd zijn, coördineert dit kassawerk en ontvangt daarvoor een donatie van euro 15.000. Deze wordt vervolgens weer toegekend aan goede doelen in de regio, die door de clubs zelf zijn aangedragen. Dit jaar komen, naast het royale bedrag,dat het organiserende comite van het Preuvenemint zelf doneert, via het Hulpfonds 12 doelen in aanmerking, die gemiddeld Euro 1000,- mogen ontvangen.