Kiwanis Huizen introduceert ‘Mooi door het Gooi’

Na het South Sea Jazz Festival in 2013 was het een tijdje stil rond Kiwanis Huizen, de serviceclub die dit succesvolle festival jarenlang organiseerde. De club onderging een metamorfose qua ledenbestand en had tijd nodig om te bekijken hoe zij voortaan invulling wilde geven aan de Kiwanis-missie ‘Serving the children of the world.’ En die hebben zij gevonden. Hun eerste nieuwe project heet ‘Mooi door het Gooi’, een toertocht voor het goede doel langs de mooiste plekjes van Huizen en omstreken!

Op 10 oktober vindt de eerste editie van ‘Mooi door het Gooi’ plaats. Het belooft een prachtige toertocht in herfstsferen te worden, die start bij restaurant ‘Meenthuis in Blaricum. De opbrengst van het evenement gaat naar Stichting Vaarkracht. Kiwanis-lid Femke Vijn: “Vaarkracht zorgt ervoor dat kankerpatiënten een dagje alle beslommeringen en behandelingen kunnen vergeten en heerlijk kunnen uitwaaien op het water. In samenwerking met haventeams door het hele land organiseren zij vaartochten onder het motto ‘even een moment geen kankerpatiënt.’ Ook sommige leden van onze club kennen het leed van kanker van dichtbij en we zijn geraakt door de inzet, energie en passie van de vrijwilligers van Vaarkracht. Wij dragen graag ons steentje bij.”

Jonge club, nieuwe ideeën

Het idee voor ‘Mooi door het Gooi’ ontstond tijdens een van de brainstormavonden die de club dit jaar organiseerde. Voorzitter Ruben Visser: “We zochten naar nieuwe, kleinschalige manieren om geld in te zamelen voor lokale goede doelen. Het South Sea Jazzfestival is lang succesvol geweest, maar het was tijd om er een punt achter te zetten. Onze club is klein en heeft – voor een serviceclub – jonge leden van zo rond de 40 jaar. Met ‘Mooi door het Gooi’ hebben we een event ontwikkeld dat bij ons past en ook voor het voorjaar van 2016 hebben we leuke plannen. Daarover later meer!”

Voor oldtimers en liefhebbers

‘Mooi door het Gooi’ belooft een sfeervol event te worden. Bedenker en Kiwanis-lid Johan Fokkens: “In de herfst is het Gooi op z’n mooist! We mikken op een mooie line up van oldtimers van voor 1980, maar iedereen die houdt van een leuke toertocht en Vaarkracht een warm hart toedraagt is van harte welkom! Je kunt je eenvoudig aanmelden via Mooidoorhetgooi.nl. Met de opbrengst organiseert Vaarkracht volgend jaar een speciale vaartocht voor jonge kankerpatiëntjes. ”