Kiwanis Koninkrijk Aktie

Persbericht van Kiwanis Curacao en Voedselbank

De Nederlandse Kiwanis Clubs helpen Curaçao en Aruba

Dat de Kiwanis organisatie een grote familie is, bleek duidelijk toen in een spontane actie de Kiwanis Clubs in Nederland besloten een helpende hand te bieden aan Curaçao en Aruba.

Via Kiwanis Club Curaçao heeft Kiwanis NL-contact opgenomen met Curaçao en Aruba om te kijken hoe zij een bijdrage kunnen leveren tijdens deze huidige Corona pandemie. Na een uitgebreid zoom contact tussen Kiwanis Club Curaçao en Kiwanis NL werd besloten om de Voedselbank te steunen.

De voorzitter van de Voedselbank, Mvr. Sheryl Losiabaar heeft in een zoom-gesprek duidelijk uitgelegd wat de noden van Curaçao zijn, hoe de voedselpakketten in elkaar worden gezet en hoe de verdeling plaatsvindt. Kiwanis NL was zeer onder de indruk. In Nederland is men direct gestart met het inzamelen van geld bij de diverse Kiwanis Clubs en het was zeer verheugend te vernemen dat Curaçao een bedrag van 10.000 euro en Aruba 5.000 euro hebben gekregen.

De heer Wibo Aris van Kiwanis NL verblijft op Curaçao en gaf vorige week een symbolische enveloppe met de bijdrage van Kiwanis NL zijnde 10.000 euro. Men is nog steeds aan het inzamelen en verwacht wordt dat Curaçao en Aruba in de zeer nabije toekomst een additioneel bedrag zullen krijgen.

Namens Kiwanis Club Curaçao overhandigde Voorzitter Marelva Corion een banner van Kiwanis Club Curaçao aan de heer Wibo Aris met het verzoek deze banner te overhandigen aan Kiwanis NL op het moment dat hij in Nederland is.

/imagecache/lg/uploads/2020/06/a2-marelva-corion-en-wibo-aris-na-overhandiging-van-de-banner.jpg

De Voedselbank op haar beurt, was zeer erkentelijk voor de ontvangen steun van Kiwanis NL en bedankte namens Curaçao de vertegenwoordiger van Kiwanis Nederland.

/imagecache/lg/uploads/2020/06/a3-marelva-corion-wibo-aris-samen-met-mevr-losiabaar.jpg

Op de foto het moment van overhandiging van de symbolische enveloppe met 10.000 euro en de banner van Kiwanis Club Curaçao aan de heer Wibo Aris door mevrouw Marelva Corion.