Kiwanis korenslag 2012 groot muzikaal succes

De 4e editie van Kiwanis Korenslag was afgelopen zaterdag in ‘Schouwburg de Kring’ in alle opzichten weer een muzikaal en vocaal succes, mede dankzij de prima ondersteuning van de technische mensen vanuit de Schouwburg.

En dat allemaal vanuit de doelstelling om geld in te zamelen voor 3 geselecteerde goede doelen, te weten:

• een bijdrage van € 1.000,- aan de Roosendaalse theateractiviteiten van Theatergroep Respect,
  • € 1.000,- aan het ‘Flower Power’-project dat i.s.m. theaterwerkplaats TIURI uit Roosendaal zal worden georganiseerd
  • evenals een bijdrage van € 2.500,- aan het ‘Stop Tetanus’ project van UNICEF, dat vanuit Kiwanis Nederland als landelijk project is geadopteerd.

Het werd zaterdag een avond vol muzikale hoogtepunten en lekker in het gehoor liggende nummers. Nummers, die met passie, samenhang en zuiverheid werden uitgevoerd door de zangers en zangeressen van de deelnemende koren ‘Akkoord’ en ‘SKOOR’ uit Roosendaal, het ‘Markiezaats Musicalkoor’ uit Bergen op Zoom, ‘De Voices’ en ‘Voice Over’ uit Fijnaart en ‘El Pio’ uit Etten-Leur.

Naast een deskundig oordeel van de vakjury, bestaande uit Margot Vossen, Angelo Smulders en Ad van Terheijden, werd ook het aanwezige publiek in de jurering betrokken, waarbij zij uiteindelijk de definitieve uitslag bepaalde. Ieder koor had in de foyer van de schouwburg een eigen stembus staan en daarin konden de bezoekers de geldelijke stem(men) deponeren.

Naast de genoemde goede doelen, werd aan het eind van de avond door het publiek het koor ‘SKOOR’ o.l.v. dirigent Marcel van Oorschot als winnaar aangewezen en zo kreeg Kiwanis Korenslag 2012 uiteindelijk een Roosendaalse winnaar. Nadat heel toepasselijk als finalelied “I’ve got the music in me!” werd ingezet, verplaatste het feest zich richting het Theatercafé. Daar startte een spectaculaire loterij met vele prijzen, die door diverse sponsoren ter beschikking waren gesteld. Aansluitend nam een enthousiaste DJ van Next Generation de muzikale klanken van de koren vakkundig over en werd een succesvolle 4e editie van de Kiwanis Korenslag evenzo muzikaal en swingend afgesloten.